آیا امسال شاهد معرفی آیفون ۱۳ مینی از سوی اپل خواهیم بود؟

پاورتل/ اپل در آخرین رونمایی خود از آیفون‌های جدید با معرفی آیفون ۱۲ مینی در کنار نسخه‌ معمولی و پرو، بسیاری از علاقه‌مندان را شگفت‌زده کرد. اما آیا اپل چنین روندی را ادامه خواهد داد و امسال نیز شاهد معرفی آیفون ۱۳ مینی خواهیم بود؟

اگرچه آمار رسمی فروش آیفون ۱۲ توسط اپل منتشر نشده است، اما گزارشات موسسه‌های غیر وابسته و مستقل نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ مینی از کمترین محبوبیت در میان نسل جدید آیفون‌های اپل برخوردار بوده است. طبق آمار غیر رسمی، آیفون ۱۲ مینی تنها ۵ درصد از فروش موبایل اپل در ماه‌های اخیر را به خود اختصاص داده است،‌ درحالی که این رقم در بازه‌ زمانی مشابه برای نسخه معمولی ۲۰ درصد بوده است. به احتمال زیاد و طبق روال همیشگی، اپل هیچ وقت ارقام دقیق فروش خود را منتشر نخواهد کرد اما به نظر می‌رسد که آیفون ۱۲ مینی چندان موفق عمل نکرده است. فروش ضعیف کوچک‌ترین عضو خانواده آیفون می‌تواند بر سرنوشت نسل‌های بعدی آن تاثیر چشمگیری داشته باشد.

شاید اپل از فروش ضعیف این دستگاه ناامید شده باشد و دیگر علاقه‌ای به معرفی آیفون ۱۳ مینی از خود نشان ندهد. اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که اپل در حال ساخت نمایشگری در اندازه کوچک‌تر از نسخه معمولی آیفون است که به احتمال زیاد برای مدل مینی به کار می‌رود. همچنین برخی از منابع حتی خبر از ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی در روزهای اخیر داده‌اند. ممکن است به دلیل فروش پایین، اپل رویکرد جدیدی نسبت به سری مینی اتخاذ کند و در قالب جدیدی اقدام به ادامه مسیر خود کند.

اکنون هیچ تضمینی پیرامون عرضه آیفون ۱۳ مینی وجود ندارد و حتی احتمال توقف توسعه آن در میانه کار وجود دارد. اما گفته می‌شود که اپل برنامه سال‌های بعد خود را بسیار زودتر مشخص می‌کند و شاید فروش سری ۱۲ تاثیر چشمگیر و مستقیمی روی محصولات خانواده آیفون ۱۴ داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *