آیا دوران خوش اپل و فاکسکان رو به پایان است؟

پاورتل/ گزارش‌های جدید به بروز مشکل در رابطه اپل و فاکسکان اشاره می‌کنند و به‌نظر می‌رسد این دو شرکت و یار قدیمی دیگر روابط خوبی ندارند.
   
فاکسکان  شرکت بسیار بزرگی است و به بسیاری از شرکت‌ها کمک می‌کند قطعات مورد نیاز خود را بسازند و مونتاژ کنند. فاکس‌کان نقش مهمی در تولید گوشی‌های اپل  دارد و هر دو شرکت از تولید آیفون  سود خوبی می‌برند و رابطه آن‌ها در طول سال‌های گذشته بسیار خوب بوده است.

بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این دوران خوش دیگر به پایان رسیده است. بر اساس گزارش The Information، دو شرکت اپل و فاکس‌کان مدتی است رابطه خوبی با هم ندارند. گفته می‌شود فاکس‌کان از درآمدی که به‌واسطه تولید آیفون و سایر محصولات اپل کسب می‌کند، راضی نیست.

بر اساس این گزارش ،حاشیه سود اپل از فروش محصولاتش به ۴۰ درصد می‌رسد و سهم شرکت فاکس‌کان از این حاشیه سود، یک‌رقمی است. فاکس‌کان برای اینکه بتواند سود مناسبی به ‌دست بیاورد، از تجهیزات اپل که در کارخانه‌های فاکس‌کان قرار گرفته‌اند برای آزمایش و ساخت محصولات سایر شرکت‌ها استفاده می‌کند؛ مثلا تست فرکانس رادیویی که روی گوشی‌های هواوی  انجام می‌شود.

در این گزارش گفته شده است فاکس‌کان کمی قبل از معرفی مک‌بوک ۱۲ اینچی، کارمندان گوگل  را برای بازدید به یکی از کارخانه‌های خود برده است که در آن فریم فلزی مک‌بوک ۱۲ اینچی ساخته می‌شد. اپل از فاکس‌کان درخواست کرده است که فیلم‌ دوربین‌های مداربسته و لیست افرادی که از این کارخانه بازدید کرده‌اند ببیند؛ اما فاکس‌کان از این کار سرپیچی کرده است.

شرکت فاکس‌کان همچنان سهم زیادی در تولید گوشی‌های اپل دارد و پول خوبی از تولیدات این شرکت کسب می‌کند؛ اما اپل تحت مدیریت تیم کوک قصد دارد وابستگی به شرکت‌های سازنده قطعات را کم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *