آیا ویندوز ۱۰ به آنتی ویروس نیاز دارد؟

پاورتل/ معمولا آنتی ویروس یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی است که بلافاصله بعد از نصب ویندوز جدید، اقدام به نصب آن روی سیستم می‌کنیم. اما با بروزرسانی‌های زیاد ویندوز دیفندر، برخی از کاربران معتقدند دیگر نیازی به آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ نداریم. اما آیا این ادعا درست است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

دلایل زیادی برای نصب آنتی ویروس روی ویندوز وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محبوبیت بالای این سیستم عامل و کاربران زیاد آن است که باعث می‌شود به هدفی برای هکرها یا سازندگان بدافزار تبدیل شود. با ورود ویندوز ۱۰، مایکروسافت قول امنیت بالای آن را داد. این سیستم عامل با اپلیکیشن ویندوز دیفندر، آنتی ویروس اختصاصی مایکروسافت محافظت می‌شود که امنیت خوبی دارد. اما آیا این آنتی ویروس برای امنیت ویندوز کافی است یا باید سراغ آنتی ویروس‌های بهتر برویم؟ سوا از این مسئله، آیا ویندوز ۱۰ به آنتی ویروس نیاز دارد؟

در حال حاضر ویندوز ۱۰ بیشترین کاربران را در بین سیستم عامل‌های کامپیوتر شخصی دارد. بسیاری از کاربران، خواه حرفه‌ای و خواه معمولی، این سیستم عامل را برای سیستم خود پاورتل می‌کنند چرا که هم از برنامه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و هم چندین سال است که در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته. اگرچه سیستم عامل مک هم در طول سال‌های اخیر بسیار مورد هدف هکرها قرار گرفته و حتی سال گذشته تعداد حملات بدافزاری به مکینتاش برای اولین بار از ویندوز بیشتر شد اما همچنان ویندوز است که از این حیث در صدر قرار دارد.

محبوبیت بالا، دردسرهای خاص خود را دارد. برای ویندوز ۱۰، هکرها و سازندگان بدافزار دقیقا همان دردسری هستند که هر لحظه ممکن است کاربران زیادی را تهدید کنند. مثلا اگر یک بدافزار برای ویندوز ۱۰ نوشته شود، فرقی نمی‌کند از چه سیستمی استفاده می‌کنیم، مادامی که ویندوز ۱۰ روی آن سیستم نصب باشد، خطر آلوده شدن تهدیدمان می‌کند. بنابراین تعجبی ندارد که ویندوز در معرض خطری جدی قرار دارد. خصوصا آن دسته از کاربرانی که علی‌رغم هشدار مایکروسافت، همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند چون این سیستم عامل دیگر بروزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *