ابزار حذف صدای پس زمینه در مایکروسافت تیمز آپدیت می‌شود

پاورتل/ مایکروسافت با به‌روزرسانی نقشه‌ی راه مایکروسافت تیمز، اعلام کرد این اپلیکیشن در هفته‌های آینده به نسخه‌ی بهبودیافته‌ی ابزار حذف سروصدای محیط بر پایه‌ی هوش مصنوعی مجهز می‌شود.
   
مایکروسافت اخیرا نقشه‌ی راه اپلیکیشن مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) را به‌روزرسانی و قابلیتی جدید به آن اضافه کرده است که در آینده‌ای نزدیک به سرویس محبوب شرکت ردموندی اضافه می‌شود. بر اساس نقشه‌ی راه جدید، در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) مایکروسافت قصد دارد ابزار جدیدی برای حذف سروصدای محیط به‌هنگام برقراری تماس‌ صوتی یا ویدئویی در مایکروسافت تیمز، به این اپلیکیشن اضافه کند.

ابزار مورد بحث که از هوش مصنوعی (AI)  برای حذف سروصدا استفاده می‌کند، قرار است نسخه‌ی پیشرفته‌تر یکی از قابلیت‌های فعلی تیمز باشد. تیمز ‌اکنون قابلیتی برای ازبین‌بردن سروصدای محیط دارد. مایکروسافت می‌گوید ابزار حذف سروصدای مبتنی‌ بر هوش مصنوعی که به‌صورت بلادرنگ کار می‌کند، می‌تواند به‌صورت خودکار صداهای ناخوشایند پس‌زمینه را به‌ هنگام حضور کاربر در جلسه‌ حذف کند.

سیستم حذف سروصدای مبتنی ‌بر هوش مصنوعی هر یک از صداها را تحلیل می‌کند و با بهره‌گیری از شبکه‌های عصبی عمیق که به‌صورت ویژه تعلیم داده شده‌اند، صداهای مزاحم پس‌زمینه را فیلتر می‌کند تا صرفا صدای اصلی (یعنی صدای فردی که مشغول حرف زدن است)‌ پخش شود.

مایکروسافت می‌گوید: «این قابلیت قرار است نسخه‌ی به‌روزشده‌ی قابلیت فعلی تیمز برای حذف سروصدا باشد. کاربران در نسخه‌ی جدید می‌توانند میزان حذف سروصدا را کنترل کنند. گزینه‌ی High، جدید است و صدای پس‌زمینه‌ی بیشتری حذف می‌کند.»

گوگل به‌تازگی قابلیتی مشابه معرفی کرده است که می‌توانید آن را در این ویدئو مشاهده کنید. مایکروسافت در زمانی کوتاه پس از گوگل قابلیت جدید را معرفی کرد و همین موضوع نشان می‌دهد ردموندی‌ها به‌شدت در تلاش‌اند به‌خوبی با رقبایشان رقابت کنند. 

قابلیت جدید مایکروسافت تیمز چند هفته‌ی دیگر به‌‌صورت عمومی دردسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاه شما کاربران در این زمینه چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *