استفاده از نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا در آیفون‌های سال بعد

پاورتل/ همانطور که انتظار می رود، گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است. اگرچه مشخصات کامل Galaxy Z Fold 2 در ماه سپتامبر اعلام خواهد شد، اما گفته می شود صفحه نمایش داخلی دستگاه تاشو نیز دارای همان رفرش ریت است. خبری که شاید طرفداران اپل را ناراحت کند این است که نمایشگر LTPO گلکسی نوت ۲۰ اولترا در آیفون های سال بعد استفاده خواهد شد. این یعنی اگر به این نمایشگر کم مصرف و باکیفیت نیاز دارید باید یک سال دیگر صبر کنید.

نمایشگر LTPO گلکسی نوت ۲۰ اولترا
مطمئنا، یک رفرش ریت بالا یک تجربه مشاهده نرمتر را امکان پذیر می کند، اما واقعا یک ویژگی جدید نیست. در عوض، آنچه Note 20 Ultra و Z Fold 2 را از دیگران متمایز می کند، فناوری کم اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین است.

مطابق با گفته یک منبع معتبر، صفحه نمایش های LTPO در Galaxy Note 20 Ultra و Z Fold 2 استفاده شده است. سامسونگ از این فناوری به عنوان اکسید ترکیبی و سیلیکون پلی کریستالی (HOP) استفاده کرده است. در همین حال گفته می شود که آیفون سال آینده می تواند از پنل LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ گیگاهرتزی Galaxy Note 20 Ultra برخوردار باشد

پنل های LTPO می توانند در مقایسه با سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) که معمولاً برای تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها استفاده می شود، میزان مصرف انرژی صفحه نمایش های OLED را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهند. لازم به گفتن نیست، صفحه نمایش LTPO Galaxy Note 20 Ultra خبر بسیار خوبی برای باتری است.

اما نمایشگر LTPO گلکسی نوت ۲۰ اولترا دقیقا چه کاری می کند؟
همانطور که گفته شده، نمایشگر ۱۲۰ هرتز پویا LTPO در گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی زد فولد ۲ می تواند در ۳ حالت رفرش ریت را تنظیم کنید که عبارت اند از:

۱- نمایش تصاویر ثابت = ۱ تا ۱۱ هرتز
۲- نمایش ویدیو ها = ۳۰ تا ۶۰ هرتز
۳- نمایش بازی ها = ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز

پیش از این نمایشگر LTPO در صنعت بوده است؟
نوت ۲۰ اولترا دارای صفحه نمایش ۶.۹ اینچی و بسیار جالب است که بدانید فناوری LTPO تا جایی بهبود یافته است که بتوان از آن برای نمایشگر موبایل های هوشمند استفاده کرد. اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای اپل واچ سری ۴ و سامسونگ Galaxy Watch Active2 در سال ۲۰۱۹ نیز از پنل LTPO استفاده کرند.

ظاهرا آیفون های سال آینده از فناوری HOP سامسونگ نیز بهره می برند. مدل های امسال تقریبا همه دارای صفحه نمایش ۶۰ هرتز خواهند بود و این برای اپل یک کاستی به شمار می رود.

به گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی زد فولد ۲ باز می گردیم. صفحه نمایش Note 20 Ultra اولین نمونه ای است که توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود. در کل، به نظر می رسد سامسونگ قسمت نمایشگر گوشی را عالی ارایه است.

نوت ۲۰ استاندارد در مقابل که نمایشگر ۶.۷ اینچی تخت FHD+ با رفرش ریت ۶۰ هرتز را ارایه کرده است. به عبارت ساده تر شاید همان نمایشگری که گران ترین آیفون پرو امسال ارایه کند!

نظر شما چیست؟ نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای شما راضی کننده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *