استوری اینستاگرام به توییتر آمد

کلیک/ توییتر قصد دارد قابلیت مشابه استوری را به شبکه اجتماعی خود اضافه کند تا میزان مشارکت افراد را افزایش دهد. قابلیت لایو صوتی نیز ممکن است سال آینده به این پلتفرم اضافه شود. 

توییتر هم به طور رسمی قابلیت جدیدی مانند استوری به پلتفرم خود اضافه کرد. آزمایش‌های این قابلیت که Fleets نام دارد، از ماه مارس آغاز شده بود  و اکنون شرکت توییتر اعلام کرده است که این قابلیت در حال انتشار برای تمام کاربران است. توییتر نام Fleets را به این دلیل پاورتل کرده است که به افکار «زودگذر» افراد اشاره داشته باشد و تفاوت آن با توییت های معمولی مشخص شود. 

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند عکس، متن، GIF یا یک توییت را به اشتراک بگذارند. مانند اینستاگرام، در توییتر هم Fleet های افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید، بالای صفحه تایم‌لاین شما نمایش داده خواهد شد و پاسخ شما به آن‌ها، در inbox مخاطبان ذخیره خواهد شد. 

منطق توییتر برای این ویژگی مانند توضیحات اینستاگرام در هنگام معرفی استوری است؛ توییتر با ارائه این قابلیت قصد دارد که توییت کردن برای کاربران را ساده‌تر کند تا آن‌ها بتوانند همه افکار خود را به اشتراک بگذارند. آمارهای مختلف نیز نشان می دهد که بسیاری از کاربران توییت های زیادی را منتشر نمی‌کنند. نظرسنجی Pew Research در سال گذشته نشان داد که حدود ۱۰ درصد از “پرکارترین” کاربران توییتر، ۸۰ درصد از توییت ها در ایالات متحده را منتشر می‌کنند. به همین دلیل ارائه یک قابلیت زودگذر ممکن است باعث شود دیگران هم شروع به فعالیت در این شبکه اجتماعی کنند. 

در حالی که Fleets تاکنون یکی از بزرگترین تغییراتی است که توییتر در سرویس خود ایجاد کرده است، این شرکت قصد دارد ویژگی جدید دیگری را ارائه دهد که می‌تواند نحوه تعامل افراد در این شبکه اجتماعی را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. این ویژگی قابلیت «پخش مستقیم» است که spaces نام دارد. در واقع این ویژگی مانند لایو در اینستاگرام است با این تفاوت که صوتی است. 

این قابلیت نیز مانند Fleets در صفحه تایم لاین کاربران قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند این فایل‌های صوتی را مانند توییت‌ها بازنشر دهند. البته هنوز تصمیم قطعی برای انتشار این قابلیت گرفته نشده است و جای بحث زیاد دارد. مدیران توییتر باید مطمئن باشند که این قابلیت باعث آسیب رسیدن به کاربران و آزار و اذیت آن‌ها نمی‌شود. احتمالا آزمایش این قابلیت از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *