افزایش تولید تراشه خودرو TSMC پس از جلسه دولت آمریکا

پاورتل/ شرکت تولید کننده تراشه‌های نیمه هادی تایوانی (TSMC) در گزارشی اعلام کرده است که تولید تراشه‌های خودرو خود را به نسبت سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داده است. این اعلامیه شرکت TSMC پس از حضور در نشست تصویری دیروز اجلاس وزارت بازرگانی ایالات متحده (با حضور وزیر تجارت و نیرو آمریکا به نمایندگی شرکت‌های اینتل، فورد، آمازون و جنرال موتورز) منتشر شد. برای جزئیات بیشتر افزایش تولید تراشه خودرو TSMC با ما همراه باشید.

چگونگی افزایش تولید تراشه خودرو TSMC
این اجلاس تنها یک بار در اوایل سال جاری در کاخ سفید برگزار شد و منحصرا در مورد کمبود تراشه اتوموبیل‌های خودران و راهکار‌های بخش دولتی و خصوصی برای برون رفت از این بحران برگزار شد. پس از بحران همه گیری ویروس کرونا، یک عدم تقارن شدید عرضه و تقاضا در این صنعت به وجود آمد که نیازمند تولید بیشتر شرکت‌ها بود اما تولید بیشتر مستلزم تراشه‌های بیشتر نیز بود که باید شرکت تایوانی این معضل را برطرف می‌کرد. TSMC در این اجلاس قول داد که زنجیره تامین خود را بهبود ببخشد و در همین رابطه ساخت کارخانه تولید تراشه در آمریکا را استارت زد.


شرکت TSMC در گزارش سه ماهه نخست سال جاری خود نوشت: ” شرکت ما پس از این رویداد تولید میکروکنترلرهای خود را ۶۰ درصد افزایش داد تا کمبود فعلی بخش خودرو را کنترل کند. این افزایش بیش از سطح تولید تراشه FAB در سال ۲۰۲۰ بوده و ۳۰ درصد رشد تولید بیشتر نسبت به میکروکنترلرهای سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.  میکرو کنترلرها در مقایسه با قطعات نیمه هادی مورد استفاده در وسایل الکترونیکی دارای پیچیدگی هستند و در همین رابطه باید استانداردهای سختگیرانه نظارتی بیشتری را بگذرانند.”

در حالی که ایالات متحده به طور سنتی از برتری تکنولوژیکی نسبت به تولید کنندگان تراشه آسیایی برخوردار بوده اما قدرت و سرعت کارخانه TSMC سبب شده تا این کشور به آن نیاز پیدا کند. اگر تکنولوژی آمریکایی با سرعت کارخانه چین ترکیب شود، هیچ شرکتی نمی‌تواند با آن مقابله کند. وزیر تجارت ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: ” ما با این کار جهشی جدید در صنعت نیمه هادی و زنجیره تامین خود ایجاد کردیم. این حرکت جدید نیاز به سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری دارد تا از تمامی پتانسیل خود بهره ببرد. ما در تلاشیم که در این موضوع همه به سود برسند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *