افزایش وابستگی به تلفن همراه در دوران کرونا

پاورتل/ بر اساس پژوهشی که به سفارش برند «ویوو» و توسط CMR انجام شده است، میانگین زمان صرف شده برای تلفن‌های هوشمند طی همه گیری کرونا ۲۵ درصد افزایش را تجریه کرده است که حدود ۶ تا ۹ ساعت است.
در بخش دیگر این پژوهش می‌خوانیم که شاهد ۵۵ درصد افزایش مدت زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی و ۴۵ درصد افزایش در زمان صرف بازی در تلفن‌های هوشمند بوده ایم.

اگرچه موضوع وابستگی به تلفن‌های همراه در دوران کرونا چندان عجیب و دور از ذهن نیست، اما این نخستین پژوهشی است که نرخ وابستگی را به شکل دقیق مشخص می‌کند. این گزارش با عنوان “تلفن‌های هوشمند و تأثیر آن‌ها بر روابط انسانی ۲۰۲۰” منتشر شده است.

این مطالعه شامل ۲۰۰۰ پاسخ دهنده ۱۵ تا ۴۵ ساله در هشت شهر هند (بنگالورو، حیدرآباد، احمدآباد و پونا) بود و ۷۰ درصد شرکت کنندگان مرد و ۳۰ درصد زن بود. در دوران شیوع کرونا بسیاری از افراد تلاش کردند از طریق وقت گذرانی در شبکه‌های مجازی و دنیای اینترنت حواس خود را پرت کردند، برخی نیز دورکاری انجام می‌دادند و البته برخی دیگر نیز وقت خود را صرف فیلم و سریال دیدن یا بازی کردند.

بر اساس این گزارش، ۸۴ درصد افراد در ۱۵ دقیقه اول بیدار شدن تلفن‌های خود را چک می‌کنند و بسیری از پاسخ دهندگان نیز گفتند که به استفاده مداوم از تلفن همراه خود اعتیاد پیدا کرده اند. حدود ۷۴ درصد پاسخ دهندگان تایید کردند که جدا شدن از تلفن همراه برای آن‌ها مهم است، حدود ۷۳ درصد نیز تایید می‌کنند که اگر زمان کمتری را روی تلفن‌های هوشمند خود بگذرانند، احساس آرامش بیشتری خواهند داشت.

حدود ۷۴ درصد پاسخ دهندگان گفتند که قطع دوره‌ای استفاده از تلفن همراه می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا وقت بیشتری را با خانواده بگذرانند و ۷۰ درصد نیز اعلام کردند که استفاده از تلفن همراه بر روابط آن‌ها با افراد، به ویژه نزدیکان و عزیزان تأثیر منفی می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *