امکان استفاده از استیدیا با شبکه موبایل فراهم شد

پاورتل/ گوگل اعلام کرد قابلیت استفاده از شبکه‌ی موبایل برای استریم بازی در استیدیا از حالت آزمایشی خارج شده است و اکنون به‌صورت عمومی دردسترس قرار دارد.
   
سرویس استریم بازی مبتنی‌بر فضای ابری گوگل که با نام استیدیا (Google Stadia) شناخته می‌شود، از‌این‌پس می‌تواند با شبکه‌ی سلولار موبایل هم کار کند. از مدتی پیش، گوگل این امکان را به‌صورت آزمایشی و محدود فعال کرده بود و با دریافت بازخوردهای مناسب و رفع برخی مشکلات، درنهایت آن را به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد. در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن استیدیا، با ورود به منو تنظیمات و سپس بخش Performance گزینه‌ی جدیدی خواهید دید که با آن می‌توان امکان استفاده از استیدیا را در شبکه‌های موبایلی فراهم کرد. بااین‌حال پیش از فعال‌کردن این گزینه باید از برخی نکات آگاه باشید.

به‌هنگام استفاده از شبکه‌ی موبایل، وضوح استریم بازی‌ها روی حداکثر ۷۲۰p تنظیم می‌شود و دلیل اصلی هم به میزان مصرف حجم اینترنت مربوط است؛ درواقع اگر وضوح روی حداکثر ۷۲۰p تنظیم شود، در هر ساعت ۲٫۷ گیگابایت حجم مصرف خواهد شد. این، حجم بسیار زیادی است و قطعا شمار زیادی از مردم درصورت استفاده از استیدیا به‌سرعت حجم اینترنتشان تمام خواهد شد. بااین‌حال، اگر بازی‌ها را با وضوح ۱۰۸۰p استریم کنید، در هر ساعت باید انتظار مصرف‌شدن ۱۲٫۶ گیگابایت حجم اینترنت را داشته باشید.

پشتیبانی استیدیا از شبکه‌ی موبایل اینترنت ۴G و ۵G را شامل می‌شود؛ البته تا زمانی‌که بتوانید به اتصالی پایدار دست پیدا کنید. سپس باید کنترلر پلتفرم استیدیا را ازطریق بلوتوث یا کابل به گوشی وصل کنید. ناگفته نماند خود کنترلر معمولا ازطریق اتصال وای‌فای با گوشی ارتباط برقرار می‌کند.

پس از فعال‌کردن قابلیت تجربه‌ی بازی ازطریق شبکه‌ی موبایل، آیکونی جدید در صفحه‌ی اصلی خواهید دید تا بدانید که به‌جای وای‌فای در حال استفاده از شبکه‌ی موبایل هستید.

دیدگاه شما کاربران درباره‌ی قابلیت جدید استیدیا چیست؟ تاکنون با سرویس استریم گوگل بازی کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *