اندروید 11 گو ادیشن منتشر شد

پاورتل/ در هفته ای که گذشت گوگل اندروید ۱۱ را برای گوشی های پیکسل و برخی محصولات وان پلاس، شیائومی ، اوپو و ریلمی منتشر کرد و امروز این شرکت از ارائه اندروید ۱۱ گو ادیشن برای گوشی های ارزان قیمت دارای ۲ گیگابایت رم یا کمتر خبر داد.

از جمله بهبودهای ایجاد شده در این نسخه سبک از اندروید میتوان به نحوه مدیریت اعلان ها و ناوبری اپلیکیشن ها اشاره نمود. سیستم ژست حرکتی مبتنی بر سوایپ گوگل نیز حالا به صورت استاندارد به این سیستم عامل موبایلی اضافه شده است و انتظار می رود که به لطف آن فرایند سوایپ کردن روی گوشی های دارای نمایشگر بزرگتر راحت تر از همیشه شود.

اندروید گو همچنین از این پس گفتگوهای انجام شده در اپلیکیشن های مختلف را جمع آوری کرده و در یک قسمت اختصاصی از سیستم عامل نمایش می دهد؛ به این ترتیب احتمال از دست دادن پیام ها کمتر شده و کاربران راحت تر می توانند به چت های خود دسترسی داشته باشند.

حریم خصوصی نیز از جمله بخش هایی است که در نسخه جدید سیستم عامل اندروید گو بهبود پیدا کرده و مدیریت مجوزها حالا شکل دقیق تری در آن دارد. درست مانند اندروید ۱۱ در اندروید گو نیز کاربران می توانند مجوز دسترسی به یک حسگر خاص را تنها برای یک بار به اپلیکیشن های مورد نظرشان بدهند. اگر هم اپلیکیشنی مجوز دسترسی طولانی مدت به اطلاعات شما را داشته باشد اما دیگر از آن استفاده نکنید این مجوز به طور خودکار حذف می شود.

همزمان با بهبود عملکرد گوشی های اقتصادی، اندروید گو نیز به گونه ای توسعه می یابد که از توانایی این گوشی ها به بهترین نحو بهره بگیرد. در همین رابطه گوگل مدعی شده که زمان باز شدن برنامه ها در اندروید ۱۱ گو ادیشن ۲۰ درصد نسبت به نسخه قبلی بیشتر شده است.

در انتها باید اشاره کنیم که اندروید ۱۱ گو ادیشن از گوشی های دارای ۲ گیگابایت رم یا کمتر پشتیبانی می کند و به خاطر همین پیشنیاز انتظار می رود تجربه کاربری افرادی که از گوشی های ابتدایی استفاده می کنند به میزان چشمگیری بهبود پیدا کند.

البته بهبودهایی که در به روز رسانی جدید اندروید گو به آنها اشاره کردیم شاید مانند اندروید اتو بیسیم یا حباب های گفتگو در اندروید ۱۱ جالب نباشند اما قطعا تاثیر بسزایی در بهبود زندگی دیجیتالی کاربران گوشی های اقتصادی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *