پس از موفقیت بزرگ پلتفرمهایی مانند Patreon، برخی از شبکههای اجتماعی روشهایی را پیاده کردهاند که به کاربران اجازه میدهند از صاحبان صفحههای دیگر با پرداخت حق اشتراک حمایت کنند. اینستاگرام نیز قصد اضافه کردن چنین سرویسی را به پلتفرم خود دارد. این پلتفرم محبوب با افزودن این سرویس جدید به سازندگان محتوا اجازه میدهد تا از یک مدل جدید درآمدزایی در قالب اشتراک استفاده کنند. گفته میشود که سرویس جدید اشتراک تولیدکنندگان محتوا بهزودی معرفی میشود.
طبق گزارش دو وبسایت تحلیل آماری Sensor Tower و Apptopia، اولین خرید درون برنامهای اشتراکهای اینستاگرام اول نوامبر ۲۰۲۱ با حق اشتراک ۰.۹۹ تا ۴.۹۹ دلار به لیست اپ استور کاربران iOS در ایالات متحده آمریکا اضافه شده است. اگرچه اینستاگرام هدف واقعی خود از ارائهی این سرویس جدید اعلام نمیکند، اما احتمالاً این بخشی از استراتژی این شرکت برای کسب درآمد بیشتر از این پلتفرم است و در عین حال روشی به کاربران ارائه میدهد تا از تولیدکنندگان محتواهایی که دنبال میکنند و دوستشان دارند، حمایت مالی کنند. انتظار میرود که این سرویس جدید در آیندهی نزدیک به اینستاگرام اضافه شود.
-
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل او ام اند اس مدل OM-M23
۴,۸۴۵,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
چادر خودرو سوجوی مدل SOJR-XL مناسب برای دنا پلاس به همراه سطل زباله خودرو
۱,۰۹۱,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
گیاه تزیینی آکواریوم مدل جاوا
۲۵,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
کوله پشتی حرفه ای ماک لوی
خرید محصول -
سایه چشم نوت سری Luminoussilkmono شماره ۱۲
خرید محصول -
عینک آفتابی زنانه شوپارد مدل CH001
خرید محصول -
آویز دستگیره خودرو طرح قلب مدل AB1
اطلاعات بیشتر -
صندلی ماساژور آذیموس مدل AZ 8099EF
خرید محصول
اینستاگرام معمولا قابلیتهای جدید خود را ابتدا با گروه کوچکی از کاربران به اشتراک میگذارد و بعد آنها را برای کاربران سراسر جهان منتشر میکند. بنابراین انتظار میرود که سرویس خرید حق اشتراک بهزودی برای تولیدکنندگان محتوای آمریکایی فعال شود. اشتراک اینستاگرام برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا خبر جدیدی نیست، زیرا خود شرکت در اوایل سال جاری تأیید کرد که روی «استوریهای انحصاری» کار میکند، که این استوریها فقط برای کسانی که هزینهی آن را پرداخت میکنند، در دسترس خواهد بود. این شبکه اجتماعی با ابزارهایی مثل حق اشتراک و حتی NFT به دنبال ایجاد بستری جذابتر برای تولیدکنندگان محتواست.
ایدهی پرداخت حق اشتراک به تولیدکنندگان محتوا تنها منحصر به اینستاگرام نیست. پیش از اینستاگرام، توییتر نیز از قابلیت مشابهی به نام Super Follow خبر داد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد تا محتوای انحصاری را به مشترکین خود ارائه دهند. شرکتهای مختلفی از جمله تیکتاک، اسنپ، پینترست، یوتیوب نیز همین استراتژی را در پیش گرفتهاند.
اینستاگرام اخیرا در جهت افزایش رضایت کاربران فعلی و جذب کاربران جدید اقدامات جدید و متنوعی را برای ارتقاء پلتفرم خود انجام داده است. یکی از این قابلیتهای جدید اضافه کردن استیکر «Add Yours» است. به دنبال انتشار استیکرهای لینک در استوری، اینستاگرام استیکر جدیدی با نام «Add Yours» به استوریهای خود اضافه کرده که کاربران با این استیکرها قادر خواهند بود تا تصاویر خود را در رابطه با یک موضوع به اشتراک بگذارند. این پلتفرم استیکر «Add Yours» را بهعنوان راهی برای ایجاد موضوعات عمومی در استوریها توصیف کرده و همچنین اشاره میکند این اولین بار است که راهی برای مشارکت عمومی مردم در قالب استوری به اینستاگرام اضافه شده است.
کاربران با استفاده از استیکر «Add Yours» در واقع با یک تیر دو نشان میزنند. این یعنی با قرار دادن این استیکر در استوری خود، هم از دیگر کاربران میخواهند تا استوریهای خود را در این بخش آپلود کنند و هم افراد جدیدی را برای فالو کردن پیدا خواهند کرد. هنگامی که بر روی این استیکر کلیک میکنید، پروفایل همهی کاربرانی که در این بخش مشارکت کردهاند به شما نشان داده میشود که شما میتوانید استوری آنها را ببینید.
در اقدامی دیگر، اینستاگرام از قابلیت Collabs رونمایی کرد که به کاربران اجازه میدهد به طور مشترک یک پست معمولی یا Reel را منتشر کنند. روی هم رفته به لطف قابلیت Collabs، پست یا Reel مشترک بین دو اکانت برای فالوورهای هر دوی آنها منتشر میشود و همچنین کامنتها و تعداد لایکها هم به طور مشترک در اختیار آنها قرار میگیرد.
برای بهرهگیری از این مشخصه باید به صفحهی مربوط به تگ کردن دوستان مراجعه کنید و از این بخش میتوانید چنین کاری را انجام دهید. اینستاگرام همچنین در حال کار بر روی قابلیتی است که تولیدکنندگان محتوا را به سهولت در اختیار اسپانسرها قرار میدهند. با این روندی که اینستاگرام در پیش گرفته به نظر میرسد که ما میتوانیم شاهد ارائهی قابلیتهای جدیدتری در این پلتفرم محبوب باشیم.