بازی Minecraft به پلی‌استیشن وی‌ آر می‌آید

پاورتل/ عنوان Minecraft بالاخره امروز برای PlayStation VR همراه با دو حالت گیم‌پلی، در قالب یک به‌روزرسانی رایگان عرضه می‌شود. برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

یکی از بزرگترین پدیده‌های دنیای مدرن بازی‌ها، Minecraft است. این بازی جهان‌باز سندباکس ابتدا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه‌ی آن فروخته شده و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ تبدیل گشته است. بااینکه این بازی تقریباً برروی همه‌ی کنسول‌های عرضه شده از سال ۲۰۱۱ و حتی برای New Nintendo 3DS و PlayStation Vita منتشر شده، امروز قدم دیگری برداشته است و در قالب یک به‌روزرسانی رایگان، برای پلی‌استیشن وی‌آر منتشر می‌شود.

بااینکه این اولین عرضه‌ی برروی پلتفرم‌های واقعیت مجازی نیست و Minecraft‌ در سال ۲۰۱۶ برروی Oculus Rift و HTC Vive VR در دسترس قرار گرفته بود، این نخستین حضور این بازی برروی یک پلتفرم واقعیت مجازی کنسولی است. خبر خوش این است که به‌روزرسانی پلی‌استیشن وی‌آر Minecraft برای تمامی دارندگان این بازی روی پلی‌استیشن ۴ رایگان خواهد بود. به‌گفته‌ی استودیوی سازنده‌ی Minecraft، موجانگ (Mojang)، عرضه‌ی نسخه‌ی PSVR بازی از زمان عرضه‌ی Minecraft Bedrock Edition برروی پلی‌استیشن ۴ و فعال‌سازی کراس‌پلی، در دستور کار بوده است. موجانگ همچنین می‌گوید که نسخه‌ی PSVR ماینکرفت هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اصلی ندارد:

این ۱۰۰ درصد همان بازی Minecraft است که شما می‌توانید هرروز، هر هفته، هر ماه، هر سال،… برروی پلی‌استیشن ۴ بازی کنید. هیچ چیز حذف نشده است. ۱۰۰ درصد ماینکرفت کامل و طبیعی.
دو مود بازی برای حالت واقعیت مجازی عرضه می‌شود. مود Immersive و Living Room. موجانگ هنوز اطلاعاتی درباره این دو مود مشخص نکرده است، اما تأیید کرده که بازی با کنترلر دوال‌شاک ۴ قابل تجربه است و نه کنترلرهای PlayStation Move.

پشتیبانی از واقعیت مجازی پلی‌اسیتشن ۴ چیزی است که بسیاری از هواداران Minecraft از زمان فعال‌شدن کراس‌پلی، بعد از تغییر موضع سونی نسبت به اجازه‌ندادن بازی‌بازان به تجربه‌ی عناوینی مثل Fortnite و Minecraft با پلتفرم‌های نینتندو، اکس‌باکس و موبایل، درخواستش را داشته‌اند. اکنون خصوصاً زمان بسیاری خوبی برای عرضه‌ی نسخه‌ی PSVR است چرا که محبوبیت این بازی در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، افزایش قابل‌توجهی داشته است. یک نسخه‌ی فرعی به نام Minecraft: Dungeons نیز چند ماه پیش برروی پلی‌استیشن ۴ منتشر شده بود.

باوجود هیجان پشتیبانی PSVR از این بازی، بسیاری از هواداران واقعیت مجازی پلی‌استیشن نگران آینده‌ی این پلتفرم هستند چراکه سونی هنوز از برنامه‌ی پشتیبانی پلی‌استیشن ۵ از این هدست را اعلام نکرده است. بااینکه سونی تأیید کرده است که پلی‌استیشن ۵ بازی‌های PlayStation VR سازگار با سیستم پشتیبانی از نسل قبل را با نرخ فریم بهتر اجرا می‌کند، هنوز خبری از نسخه‌ی جدید این هدست -که سال ۲۰۱۶ عرضه شد- یا بازی‌های پلی‌استیشن ۵ که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند، ارائه نکرده است. همچنین، استودیوی موجانگ هم هنوز خبری از پشتیبانی Minecraft برروی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس منتشر نکرده است.

در همین خبر می‌توانید تریلر نسخه‌ی PSVR عنوان Minecraft را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *