بررسی ماوس لاجیتک MX Vertical؛ طراحی نامتعارف ولی ارگونومیک

لاجیتک از جمله برندهایی است که در زمینه‌ی کیبورد و ماوس محصول بدی ندارد و تمام محصولات این شرکت می‌توانند توجهات زیادی را جلب کنند. کاربرانی که ساعات زیادی با ماوس سروکار دارند معمولا به دنبال خرید یک گجت باکیفیت هستند و ماوس MX Vertical با ظاهر نامتعارف ولی ارگونومیکی که دارد می‌تواند مورد توجه این افراد قرار بگیرد. در ادامه به بررسی این ماوس عجیب و جذاب می‌پردازیم.

اولین چیزی که در برخورد با این ماوس توجه را جلب می‌کند، طراحی عمودی آن است. به همین خاطر حین استفاده دست شما در زاویه‌ی ۵۷ درجه‌ای قرار می‌گیرد و در نتیجه فشار کمتری به دست وارد می‌شود. برای اتصال این ماوس به کامپیوتر می‌توانید از کابل USB، دانگل USB و بلوتوث استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مهم ماوس‌های لاجیتک این است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی بین ۳ سیستم حرکت کنید که این قابلیت برای برخی کاربران اهمیت زیادی دارد.

در بدنه‌ی ماوس MX Vertical شاهد ۴ دکمه هستیم که خوشبختانه هر ۴ دکمه را می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا هماهنگی بیشتری با نیازهای شما داشته باشند. باید خاطرنشان کنیم که این ماوس اصلا ابعاد کوچکی ندارد و به همین خاطر اگر دستان شما کوچک است، احتمالا تجربه‌ی خوبی از استفاده از آن نخواهید داشت. از سوی دیگر با داشتن وزن ۱۳۰ گرمی ماوس سنگینی به حساب می‌آید.

از بین دکمه‌های قرار گرفته بر بدنه می‌توانیم به دکمه‌های عقب و جلو، دکمه برای تنظیم پروفایل و یک دکمه برای افزایش و کاهش DPI اشاره کنیم. حداکثر دقت ماوس MX Vertical به ۴۰۰۰ می‌رسد که مقدار بسیار خوبی محسوب می‌شود. البته با توجه به اینکه یک ماوس گیمینگ نیست، از نظر دقت هم نباید انتظار عملکرد مشابه با ماوس‌های گیمینگ را داشته باشید.

مهم‌ترین ضعف این ماوس دکمه‌ی اسکرول آن است که با توجه به قیمت بالای ماوس MX Vertical کیفیت چندان خوبی ندارد. خود لاجیتک مدعی شده که با استفاده از این ماوس، ۱۰ درصد فشار کمتری به ماهیچه‌های دست وارد می‌شود و اگر فقط چند ساعت از آن استفاده کنید، به‌خوبی این مزیت را احساس خواهید کرد. در حال حاضر با پرداخت حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید این ماوس جذاب را بخرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *