تبلت MatePad 11 هواوی رونمایی شد

پاورتل/ در مطالب قبلی، در مورد رونمایی از سری تبلت‌های MatePad Pro 2 هواوی گفتیم. تبلت‌های این سری، از دو نسخه با نمایشگر‌های ١٢.۶ و ١٠.٨ اینچی تشکیل می‌شود. اما اکنون، شاهد رونمایی از یک تبلت اقتصادی اما با مشخصات بالا رده توسط هواوی هستیم. نام این تبلت، هواوی MatePad 11 است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت تبلت MatePad 11 هواوی خواهیم پرداخت.

هواوی در همین جا متوقف نشده است و یک تبلت دیگر را هم معرفی کرده است. نام این تبلت، MatePad 11 است. ما تقریباً انتظار رونمایی از این تبلت را نداشتیم. چرا که کم‌تر شایعه‌ای وجود داشت تا وجود این تبلت را تأیید کند. به گزارش NoteBook Check، هواوی این دستگاه را در کنار سری تبلت‌های MatePad Pro 2 رونمایی کرده است. در ادامه، مروری بر مشخصات فنی این تبلت داریم.

مشخصات فنی تبلت MatePad 11 هواوی
این تبلت، به عنوان یک تبلت Flagship Killer شناخته می‌شود. با وجود مشخصات فنی در حد و اندازه یک پرچمدار، این تبلت برچسب قیمتی شگفت انگیزی را با خود یدک می‌کشد.

طراحی، ارتباطات و نمایشگر 
در بخش طراحی، قالب نسبتاً مشابهی را با نسخه اول MatePad Pro مشاهده می‌شود. در کل، طراحی این تبلت ساده است. در قاب پشتی، ماژول دوربین اصلی بیضوی تکی قرار گرفته است و جزئیات خاص دیگری دیده نمی‌شود. بر روی فریم نیز اتفاق خاصی را شاهد نیستیم. طراحی قاب جلویی این دستگاه، مشابه میت پد پرو ٢ است و در بخش نمایشگر، زائده اضافی وجود ندارد. به بخش ارتباطات می‌رسیم. جایی که وای فای ۶ دو بانده به همراه بلوتوث نسخه ۵.١ برای این تبلت در نظر گرفته شده است. درگاه Type-C هم بر روی فریم تبلت MatePad 11 قرار گرفته است.

نمایشگر تبلت MatePad 11 هواوی، یکی از تفاوت‌های اصلی این دستگاه با سری MatePad 2 Pro می‌باشد. مشخصات نمایشگر MatePad 11، از موارد زیر تشکیل شده است:

– قطر حقیقی ١٠.٩۵ اینچی
– وضوح ٢,۵۶٠×١۶٠٠
– پنل IPS LCD
– نسبت تصویر ١۶:١٠
– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی
– پوشش ١٠٠ درصدی طیف رنگی DCI-P3
– بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی
– نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨۵ درصدی (طبق اعلام رسمی هواوی)
محل تعبیه حسگر تشخیص اثرانگشت توسط هواوی اعلام نشده است. در مورد نوع محافظ نمایشگر نیز این اتفاق صدق می‌کند.

پلتفرم
در بخش پلتفرم، مشخصات بسیار جذابی را در این تبلت شاهد هستیم. نسخه پایه MatePad 11، از نسخه پایه HarmonyOS 2.0 به صورت نهایی بهره برده است. همان طور که می‌دانید، در این نسخه خبری از وجود خدمات گوگل پلی نیست. مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از MatePad 11 اعلام نشده است. در ادامه، تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام، یعنی اسنپدراگون ٨۶۵ پلاس در این تبلت به کار رفته است. این تراشه‌، نسخه اورکلاک شده Snapdragon 865 محسوب می‌شود.

هواوی برای تبلت MatePad 11 خود، ۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 را در نظر گرفته است. ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی نیز در این تبلت به کار رفته است. قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی در تبلت MatePad 11 هواوی تدارک دیده شده است.

دیگر مشخصات فنی تبلت MatePad 11 هواوی
در بخش سیستم دوربین، بر خلاف سری میت پد ٢ پرو شاهد تمرکز هواوی در سیستم دوربین این تبلت نیستیم. برای این تبلت، تک سنسور دوربین اصلی ١٣ مگاپیکسلی استفاده شده است. برای ثبت عکس‌های سلفی نیز از یک سنسور ٨ مگاپیکسلی بهره گیری شده است. خوشبختانه مانند سری MatePad Pro 2، این تبلت نیز از نسل دوم M-Pen پشتیبانی می‌کند. اسپیکر استریو در MatePad 11 به کار رفته است. در نهایت، باتری ٧,٢۵٠ میلی آمپر ساعتی به همراه شارژری با توان ٢٢.۵ وات به همراه این تبلت ارائه می‌شود. با تمام این اوصاف، مشخصات جذاب و جالبی را در تبلت MatePad 11 شاهد هستیم. به عنوان مثال، استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨۶۵ پلاس یک بخش کلیدی جذاب در بین تبلت‌های هواوی است. اما گویا برچسب قیمتی این تبلت، بیش از هر چیزی قرار است ما را شگفت زده کند!

قیمت تبلت MatePad 11 هواوی
این تبلت، در دو نسخه ۶/۶۴ و ۶/١٢٨ گیگابایتی عرضه شده است. شاید با خودتان بگویید که این مقدار، کم است. اما برچسب قیمتی ٣٩٩ یورویی این دستگاه، قطعاً نظر شما را عوض خواهد کرد! با وجود چنین برچسب قیمتی شگفت آوری در نسخه پایه MatePad 11، به سادگی می‌توان عنوان یکی از با ارزش‌ترین تبلت‌های میان رده را به این تبلت داد. این در حالی است که Tab S7 FE سامسونگ، با برچسب قیمتی ۶۴٩ یورویی رونمایی شده است.

نظر شما در مورد تبلت MatePad 11 هواوی چیست؟ آیا شما مشخصات فنی این تبلت را می‌پسندید؟ برچسب قیمتی آن چطور است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *