تبلیغات نامناسب برای کودکان در فیسبوک نمایش داده می‌شود

پاورتل/ شرکت فیسبوک در اقدامی عجیب تبلیغات منفی بزرگسالان را برای کودکان نیز نمایش می‌دهد.
به گزارش اسکای نیوز عربیا؛ فیسبوک به تبلیغ دهندگان اجازه می‌دهد تا کودکان را از طریق کمپین‌هایی که قرار است مختص بزرگسالان باشد، هدف قرار دهند. طبق گزارش منتشر شده در روزنامه انگلیسی گاردین، شرکت‌ها می‌توانند با تبلیغات کاربران فیسبوک زیر ۱۳ سال را هدف قرار دهند و در مورد کالا‌هایی مانند سیگار، مواد مخدر و دارو‌های کاهش وزن و همچنین قمار صحبت کنند. در هدایت این تبلیغات، کودکان باید به این کالا‌ها علاقه نشان دهند. چنین تبلیغاتی را می‌توان با مبلغی اندک، بیش از ۳ دلار ارسال کرد.
 
گروه حامی کودکان، منتقد شرکت فیسبوک
یک گروه حامی کودکان در استرالیا با انتقاد از غول‌های اینترنتی گفت که آن‌ها صفحه آزمایشی را برای دیدن گزینه‌های تبلیغاتی ارائه شده توسط فیسبوک از طریق مدیر تبلیغات خود راه اندازی کرده اند. این فهرست تبلیغاتی نشان می‌دهد که دسترسی به تبلیغات سیگار، مواد مخدر و قمار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است، اما اگر کودکان علاقه خود را به این کالا‌ها نشان دهند، تبلیغات برای آن‌ها نشان داده می‌شود.

فیسبوک در صفحه مجازی تحویل تبلیغات را به حدود ۷۴۰ هزار استرالیایی در سنین ۱۳ تا ۱۷ سال ارائه داد و هنگامی که این صفحه ماهیت تبلیغات را که تضمین کننده قرار دادن کالا‌هایی است که به طور خاص به بالیگان فروخته می‌شود، دوباره روشن کرد. این تعداد کاهش یافت، اما تعداد زیادی از کودکان این تبلیغات را دیده بودند.

این گروه که خود را Reset Australia می‌نامند، دولت استرالیا خواست تا از نظر اطلاعاتی که می‌تواند در مورد افراد خردسال جمع آوری شود، مداخله کند و خواستار رضایت صریح والدین و فرزندان در مورد جمع آوری داده‌ها شد.

کریس کوپر، مدیر اجرایی این گروه گفت که فیسبوک از داده‌های نوجوانان به همان شیوه بزرگسالان استفاده می‌کند. او به نحوه بهره برداری از داده‌های خردسالان اشاره کرد، به این معنی که آن‌ها در معرض هدف گذاری نامناسب قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *