تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس کوالکام در گیک‌بنچ رؤیت شد

پاورتل/ کوالکام، یک کمپانی آمریکایی طراحی و توسعه نیمه هادی‌های رسانا است. این کمپانی، هر سال از تراشه‌های خود در رده‌های مختلفی رونمایی می‌کند. اما پر سر و صداترین تراشه‌های کوالکام، تراشه‌های پرچمدار آن هستند. اخیرا نسخه جدید تراشه پرچمدار کوالکام، با نام +Snapdragon 888 لو رفته است. حال، می‌خواهیم به برخی از جزئیات تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس بپردازیم.

تراشه Snapdragon 888
تراشه Snapdragon 888، یک تراشه قدرتمند با هسته‌‌های پردازنده مرکزب شخصی سازی شده Cortex-X1 و Cortex-A78 و Cortex-A55 بود. حداکثر فرکانس کاری این پردازنده، ٢.٨۴ گیگاهرتز بود. پردازنده‌ گرافیکی آدرنو ۶۶٠ نیز در این تراشه‌ به کار رفته است. در نهایت، تولید تراشه Snapdragon 888 با لیتوگرافی ۵ نانومتری، بر عهده سامسونگ است. پیش‌تر، در مورد مشخصات کامل Snapdragon 888 صحبت کرده بودیم.

اما به گزارش Mysmartprice، تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس اخیراً لو رفته است. این تراشه‌، به عنوان نسخه‌ای قدرتمندتر و جدیدتر از Snapdragon 888 ارائه خواهد شد. کوالکام مانند روال همیشگی خود، این نسخه را برای آخرین تراشه پرچمدار خود در نظر گرفته است.

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس
اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس، به تازگی در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شده است. البته تاریخ دقیق اولین حضور آن در این بنچمارک، ١٢ مه ٢٠٢١ (٢٢ اردیبهشت ١۴٠٠) بوده است. اما این بار، تراشه جدید کوالکام امروز در نسخه ۵.۴.١ گیک بنچ تست شده است. این اطلاعات، به تازگی توسط یک افشاگر در شبکه مجازی ویبوی چین جمع آوری شده است. اما بیایید به سراغ جزئیات این تست در گیک‌ بنچ برویم.

دستگاه مجهز به تراشه Snapdragon 888 Plus در گیک‌ بنچ ۵.۴.١

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس، با امتیاز تک هسته‌ای ١,١٧١ و امتیاز چند هسته‌ای ٣,٧٠۴ در این نسخه از گیک بنچ ظاهر شده است. با این وجود، پیش از این نیز امتیازات بیشتری توسط این تراشه‌ کسب شده است. اگر بخواهیم این تراشه‌ را با نسخه عادی مقایسه کنیم، تقریباً هیچ تفاوتی مشاهده نمی‌کنیم. اکثر مشخصات این دو تراشه، از جمله آرایش کلاسترها، نوع هسته‌‌های پردازشی، بُرد و مواردی از این قبیل، یکسان است. اما سرانجام، یک تفاوت مهم در بین اسنپدراگون ٨٨٨ و نسخه پلاس آن دیده می‌شود. این تفاوت، چیزی نیست به جز اورکلاک فرکانس کاری هسته Cortex-X1!

این راه، همان راهی است که کوالکام در معرفی نسخه پلاس نسخه‌های قبلی نیز پیش گرفته بود. ارقام کسب شده توسط این تراشه‌ در گیک‌ بنچ، نشان می‌دهد که بهبود عملکرد ٣ تا ۶ درصدی را نسبت به اسنپدراگون ٨٨٨ شاهد هستیم. اما این نسخه، فعلاً نهایی نیست. بنابراین، می‌توان گفت که پس از عرضه رسمی و نهایی، شاهد کسب امتیازات بیشتری در گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس خواهیم بود. با وجود این تفاوت، دیگر مشخصات این تراشه‌، مانند اسنپدراگون ٨٨٨ است. البته ممکن است در برخی موارد دیگر نیز شاهد بهبودها و تغییراتی باشیم.

بسیاری از کاربران، انتظار دارند که کوالکام در نسخه پلاس اسنپدراگون ٨٨٨، مشکلات مدیریت دما و تولید حرارت را رفع کند. تراشه Snapdragon 888، در بسیاری از موارد دچار به مشکلات داغی و عدم مدیریت صحیح دما بود. به همین شکل، تولید حرارت بالا بر روی تجربه کاربری تأثیر مخربی می‌گذاشت. تغییراتی در طراحی این تراشه‌، شاید بتوانند امیدوار کننده باشند. اما امکان دارد که کوالکام این کار را در نسل بعد Snapdragon 888 انجام دهد و فعلاً دست به چنین عملی نزند.

نتایج کسب شده توسط اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس در گیک‌ بنچ

دستگاه تست شده در گیک‌ بنچ ۵.۴.١، از این تراشه‌ بهره مند بوده است. همچنین سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض در این دستگاه وجود داشته است. ۶ گیگابایت حافظه رم برای این دستگاه نامعلوم در نظر گرفته شده است. احتمالاً این امتیازات، طی تست‌های داخلی کوالکام به دست آمده‌اند. این کمپانی آمریکایی، همچنان جزئیات رسمی از رونمایی تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس منتشر نکرده است. اما انتظار می‌رود که تا هفته‌های آینده و فرا رسیدن نیمه دوم سال جاری میلادی، از این تراشه نیز پرده برداری شود.

نظر شما در مورد اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس چیست؟ آیا این تراشه‌ می‌تواند عملکرد خوبی در مقابل رقبای خود داشته باشد؟ نظرتان درباره حل شدن مشکلات اسنپدراگون ٨٨٨ در نسخه پلاس آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *