تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد بود؟

پاورتل/ سامسونگ و کوالکام با عرضه چیپست پرچمدار جدید خود رقابت مهیجی را به وجود خواهند آورد. اما شنیده می‌شود که تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ می‌توانید اسنپدراگون ۸۷۵ را پشت سر گذاشته و به پادشاه اندرویدی‌ها تبدیل شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ مجهز به چیپست اگزینوس، با انتقادات زیادی روبه‌رو شد اما سامسونگ همچنان قصد دارد از این تراشه در گلکسی اس ۲۱ نیز استفاده کند. تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد اما اکنون شایعاتی به گوش می‌رسد که سامسونگ سرانجام توانسته چیپست‌های کوالکام را پشت سر گذاشته و با قدرت بیشتری در بنچمارک‌ها‌ حاضر شود.

چیپست‌های اسنپدراگون به طور معمول سریع‌ترین عملکرد را دارند. تفاوت تراشه‌های کوالکام و سامسونگ در نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۲۰ کاملا مشهود بود. اگر شایعات جدید حقیقت داشته باشد، سامسونگ موفق شده از کوالکام پیشی بگیرد و اگزینوس ۱۰۰۰ سریع‌ترین تراشه اندرویدی خواهد بود

با توجه به لیست منتشر شده از GeekBench، سامسونگ اگزینوس ۱۰۰۰ با خارج شدن HiSilicon Kirin هواوی از رقابت، اکنون تراشه اسنپدراگون را پشت سر گذاشته است.

نمرات GeekBench در یکی از فروم کره‌ای منتشر شده است. ظاهرا در این تست دو گوشی گلکسی اس ۲۱ مورد بررسی قرار گرفته‌آند که یکی از آن‌ها به چیپست اگزینوس ۱۰۰۰ و دیگری به اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز بوده است. علاوه بر این دو گوشی، شیائومی می ۱۱ نیز با اسنپدراگون ۸۷۵ در تست حضور دارد.

البته اینکه چطور سه گوشی عرضه نشده همزمان در یک تست حضور دارند جالب توجه است. همچنین از آنجاییکه هیچ اسکرین‌شاتی از نتایج بنچمارک‌های منتشر شده است، این احتمال وجود دارد که اطلاعات گفته شده کاملا صحیح نباشند.

به هر حال، طبق گفته منابع پردازنده اگزینوس سامسونگ در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز بالاتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ کسب کرده است. اگزینوس ۱۰۰۰ در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۲ و در چند هسته‌ای به امتیاز ۴۲۵۰ رسیده است. اما نمونه دیگری که از اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده می‌کرد، در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۱۵۹ و در چند هسته‌ای امتیاز ۴۱۱۳ کسب کرده است. شیائومی می ۱۱ نیز به ترتیب امتیاز ۱۱۱۰ و ۴۱۱۳ در عملکرد تک و چند هسته‌ای داشته است.

طبق توضیح منابع، هسته‌های جدید Cortex-X1 کاملا بهنیه نیستند و به همین دلیل سامسونگ با سرعت کلاک بالاتر توانسته اسنپدراگون ۸۷۵ را پشت سر بگذارد. با این وجود می‌توان گفت که هر دو این چیپست‌ها از Cortex-X1 استفاده کرده‌اند.

البته این نتایج توسط نسخه‌ی اولیه گوشی‌ها بدست آمده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود نتایج حاصل از نسخه‌ نهایی این گوشی‌ها بسیار بالاتر باشد.

با وجود موج منفی علیه تراشه‌های اگزینوس، جالب توجه است کاربران چه واکنشی نسبت به نتایج بدست آمده  خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *