کلیک/ پس از صدور حکم جریمه ۱۲.۷ میلیون دلاری هیئت رقابت دولت ترکیه علیه گوگل، اکنون این کشور به گوگل دستور داده است تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد.
در حال حاضر گوگل با جریمه دیگری به اتهام سواستفاده از نفوذ تبلیغات جستجوگر خود روبرو است، گرچه مجازات مالی این بار نسبت به پیامدهای آن جدی نیست. به نقل از عرب نیوز، هیئت رقابت ترکیه پس از تعیین و تشخیص سواستفاده گوگل از سلطه خود در اینترنت، به گوگل شش ماه فرصت داده است تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد. گویا تبلیغات متنی آن با بیرون راندن برخی از شرکتها از نتایج، نتایج را منحرف میکند مگر اینکه آنها برای Google پول درآمد کسب کنند.
همچنین به عنوان بخشی از این حکم، این غول آنلاین با جریمه نقدی معادل ۲۵.۶ میلیون دلار روبرو شده است. برای درخواست تجدیدنظر درمورد این حکم مهلتی ۶۰ روزه در نظر گرفته شده است.
-
مجموعه ظروف هفت سین ۱۰ پارچه مدل رامش
۳۹۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها -
کلاه کپ طرح Stage Crew Union کد ۳۰۵۱۹
خرید محصول -
دستمال سر و گردن ۲۷ طرح زمستانی کد Jb04
خرید محصول -
ساعت هوشمند اپل سری ۷ مدل ۴۵mm Aluminum Case with Nike Sport silicone Band
۱۸,۴۹۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها -
باتری موبایل مدل LIS1546ERPC ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل سونی Xperia C3
خرید محصول -
آینه نگارین گالری کد M-45.120-04
خرید محصول -
پولوشرت زنانه جامه پوش آرا مدل ۴۰۱۲۰۳۹۴۵۰-۹۹
خرید محصول -
هندزفری بلوتوث مدل TWS4
خرید محصول
این اتفاق دو سال پس از جریمه معادل ۱۲.۷میلیون دلاری ترکیه برای گوگل به دلیل ترجیح برخی تبلیغکنندگان نسبت به سایرین توسط این موتور جستجو رخ داده است.
این مجازات مالی برای گوگل که در هر ربع ساعت از طریق تبلیغات میلیاردها دلار سود کسب میکند، پیش پا افتاده به نظر میرسد. با این وجود مهلت شش ماهه موضوع دیگری است. در صورت صدور این حکم، گوگل با احتمال تغییر استراتژی تبلیغات آنلاین خود و یا به خطر انداختن ممنوعیت در کشوری که به دلیل کنترل شدید خدمات اینترنتی، از جمله Google شناخته شده است، روبرو خواهد شد. به نظر میرسد گوگل باید برای مقابله با از دست دادن دسترسی به یک کشور مهم، در سیاستهای تبلیغاتی خود تعادل ایجاد کند.