ترکیه دستور تغییر استراتژی تبلیغات آنلاین را به گوگل ابلاغ کرد

کلیک/ پس از صدور حکم جریمه ۱۲.۷ میلیون دلاری هیئت رقابت دولت ترکیه علیه گوگل، اکنون این کشور به گوگل دستور داده ‌است  تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد.

در حال حاضر گوگل با جریمه دیگری به اتهام سواستفاده از نفوذ تبلیغات جستجوگر خود روبرو است، گرچه مجازات مالی این بار نسبت به پیامدهای آن جدی نیست. به نقل از عرب نیوز، هیئت رقابت ترکیه پس از تعیین و تشخیص سواستفاده گوگل از سلطه خود در اینترنت، به گوگل شش ماه فرصت داده است تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد. گویا تبلیغات متنی آن با بیرون راندن برخی از شرکت‌ها از نتایج، نتایج را  منحرف می‌کند مگر اینکه آنها برای Google پول درآمد کسب کنند.

همچنین به عنوان بخشی از این حکم، این غول آنلاین با جریمه نقدی معادل ۲۵.۶ میلیون دلار روبرو شده است. برای درخواست تجدیدنظر درمورد این حکم مهلتی ۶۰ روزه در نظر گرفته شده است. 

این اتفاق دو سال پس از جریمه معادل ۱۲.۷میلیون دلاری ترکیه برای گوگل به دلیل ترجیح برخی تبلیغ‌کنندگان نسبت به سایرین توسط این موتور جستجو رخ داده است.

این مجازات مالی برای گوگل که در هر ربع ساعت از طریق تبلیغات میلیاردها دلار سود کسب می‌کند، پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. با این وجود مهلت شش ماهه موضوع دیگری است. در صورت صدور این حکم، گوگل با احتمال تغییر استراتژی تبلیغات آنلاین خود و یا به خطر انداختن ممنوعیت در کشوری که به دلیل کنترل شدید خدمات اینترنتی، از جمله Google شناخته شده است، روبرو خواهد شد. به نظر می‌رسد گوگل باید برای مقابله با از دست دادن دسترسی به یک کشور مهم، در سیاست‌های تبلیغاتی خود تعادل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *