کلیک/ پس از صدور حکم جریمه ۱۲.۷ میلیون دلاری هیئت رقابت دولت ترکیه علیه گوگل، اکنون این کشور به گوگل دستور داده است تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد.
در حال حاضر گوگل با جریمه دیگری به اتهام سواستفاده از نفوذ تبلیغات جستجوگر خود روبرو است، گرچه مجازات مالی این بار نسبت به پیامدهای آن جدی نیست. به نقل از عرب نیوز، هیئت رقابت ترکیه پس از تعیین و تشخیص سواستفاده گوگل از سلطه خود در اینترنت، به گوگل شش ماه فرصت داده است تا استراتژی تبلیغات آنلاین خود را تغییر دهد. گویا تبلیغات متنی آن با بیرون راندن برخی از شرکتها از نتایج، نتایج را منحرف میکند مگر اینکه آنها برای Google پول درآمد کسب کنند.
همچنین به عنوان بخشی از این حکم، این غول آنلاین با جریمه نقدی معادل ۲۵.۶ میلیون دلار روبرو شده است. برای درخواست تجدیدنظر درمورد این حکم مهلتی ۶۰ روزه در نظر گرفته شده است.
-
کابل تبدیل USB به USB-C/microUSB/لایتنینگ باسئوس مدل Caring 3in1 Cable GH01 طول ۱.۲ متر
خرید محصول -
باتری موبایل مدل HB4W1 ظرفیت ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل هوآوی Y210
خرید محصول -
لپ تاپ ۱۴ اینچ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 GA401IH-AA
خرید محصول -
کیف لوازم آرایش دخترانه طرح یونیکورن کد ۰۳۳
خرید محصول -
بلوز زنانه بل فی مدل ۱۱۶۷۴-۲۰
خرید محصول -
تیشرت آستین کوتاه پسرانه فانتازیو کد ۲۳.۱۲.۸ مجموعه دو عددی
خرید محصول -
شامپو رنگ مو بس مدل ۱۲۲۱ حجم ۲۵۰ میلی لیتر رنگ سبز آبی
خرید محصول -
ماشین اصلاح سر و صورت فیلیپس مدل HC3530/15
اطلاعات بیشتر
این اتفاق دو سال پس از جریمه معادل ۱۲.۷میلیون دلاری ترکیه برای گوگل به دلیل ترجیح برخی تبلیغکنندگان نسبت به سایرین توسط این موتور جستجو رخ داده است.
این مجازات مالی برای گوگل که در هر ربع ساعت از طریق تبلیغات میلیاردها دلار سود کسب میکند، پیش پا افتاده به نظر میرسد. با این وجود مهلت شش ماهه موضوع دیگری است. در صورت صدور این حکم، گوگل با احتمال تغییر استراتژی تبلیغات آنلاین خود و یا به خطر انداختن ممنوعیت در کشوری که به دلیل کنترل شدید خدمات اینترنتی، از جمله Google شناخته شده است، روبرو خواهد شد. به نظر میرسد گوگل باید برای مقابله با از دست دادن دسترسی به یک کشور مهم، در سیاستهای تبلیغاتی خود تعادل ایجاد کند.