تعداد سهام اپل ۴ برابر شد

پاورتل/ فرایند تقسیم سهام اپل تکمیل شد و هم اکنون صاحبان سهام اپل بدون تغییر در ارزش آن، ۴ برابر گذشته سهم دارند که هدف از چنین اقدامی، دسترسی افراد بیشتری به سهام این غول فناوری آمریکایی است.

اپل برای اولین بار چنین تصمیمی را در تاریخ ۹ مرداد اعلام کرد و مورد تایید هیئت مدیره قرار گرفت. این اقدام تعداد سهام‌ اپل را از ۱۲.۶ میلیارد به ۵۰.۴ میلیارد افزایش می‌دهد و در همین راستا اگر فردی دارای ۱ سهم اپل بوده، هم اکنون ۴ سهم دارد که البته ارزش آن در مقایسه با گذشته تغییری نداشته است.

اپل از تاریخ ۳ شهریور افرادی که دارای سهام بودند را مدنظر قرار داد و آن‌هایی که تا ۱۰ شهریور سهام را نگه داشته بودند، با افزایش تعداد سهام‌های خود مواجه می‌شوند. با ۴ برابر شدن تعداد سهام، ارزش هر سهم به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع، سهامداران اپل در ارزش سهام خود تغییری را تجربه نخواهند کرد.

سهامدارانی که پیش از این اقدام سهم‌های خود را فروخته بودند، قیمتی برابر با قبل از کاهش ارزش سهام اپل دریافت خواهند کرد. اگر قبل از این اقدام سهام را خریداری کرده باشید، هزینه اصلی را باید پرداخت کنید، اما ۴ برابر آن‌ها را دریافت خواهید کرد.

سهامداران سهم‌های جدید را به صورت خودکار در حساب کارگزاری خود مشاهده خواهند کرد، البته چنین موضوعی برای تمام افراد صادق نیست. اگر سهام افراد در اختیار مامور انتقال اپل یعنی «Computershare Trust Company» قرار داشته باشد، این کمپانی تعداد سهام جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

این اولین باری نیست که با تقسیم شدن تعداد سهام اپل مواجه می‌شویم و این غول فناوری آمریکایی از زمان عرضه سهام خود به صورت عمومی، چهار بار دیگر چنین کاری را انجام داده است. اولین بار تعداد سهام در سال ۱۹۸۷ دو برابر شد، بار دوم چنین اتفاقی در سال ۲۰۰۰ رخ داد و بار سوم در سال ۲۰۰۵ شاهد چنین موضوعی بودیم. در سال ۲۰۱۴ نیز هر سهم اپل به ۷ سهم تقسیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *