تغییر دلخواه پس‌زمینه در کنفرانس ویدیویی گوگل میت ممکن شد

مجله پاورتل/ گوگل پس از گذشت چندین ماه از توسعه‌ی نرم‌افزار تماس ویدیویی خود «گوگل میت»، امکان تغییر دلخواه پس‌زمینه را هنگام مکالمه‌ی ویدیویی فراهم کرد.

در حالی که کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد و با توجه به قرار داشتن در فصل پاییز و زمستان، احتمال خانه‌نشینی بیشتری می‌رود، گوگل تلاش می‌کند بر جذابیت‌های میت بیفزاید تا کاربران بیشتری را به سمت استفاده از آن سوق دهد. این شرکت چندی پیش لوگوی برخی محصولات اداری خود از جمله گوگل میت را تغییر داد و اکنون ویژگی دیگری را به آن افزوده است.

یکی از ویژگی‌های زوم که رقیب گوگل میت محسوب می‌شود، تصاویر پس‌زمینه‌ی آن بود. اکنون گوگل میت به‌روزرسانی تازه‌ای برای پس‌زمینه‌ی سرویس کنفرانس خود ارائه داده تا جذابیت و قابلیت استفاده از آن در محیط‌های مختلف را بیشتر کند.

تا پیش از این فقط امکان استفاده از پس‌زمینه‌ی واقعی تصویر دوربین در گوگل میت فراهم بود. از ماه سپتامبر این نرم‌افزار قابلیت محو کردن پس‌زمینه را نیز اضافه کرد و اکنون این امکان وجود دارد که کاربران پیش از آغاز تماس تصویری یا ضمن آن، پس‌زمینه‌ی دلخواه خود را پاورتل کنند. این ویژگی به تدریج برای کاربران در نسخه‌ی وب دردسترس قرار می‌گیرد اما به احتمال زیاد به زودی در نسخه‌های اندروید و iOS نیز شاهد آن خواهیم بود.

قرار دادن پس‌زمینه‌ی دلخواه در گوگل میت
Credit: Google

برای تغییر پس‌زمینه گزینه‌ی مخصوصی در گوگل میت وجود دارد که پیش از آغاز جلسه و همین‌طور در میان جلسه قابل استفاده است و به کمک آن می‌توان پس‌زمینه را محو کرد، تصویر از پیش بارگذاری‌شده‌ای را برگزید یا تصویر تازه‌ای را از دستگاه آپلود کرد و بدین ترتیب حتی اگر کاربران در جایی باشند که نخواهند پس‌زمینه مشخص باشد، می‌توانند برای تماس ویدیویی آن را تغییر دهند.

گوگل اعلام کرده که در حال حاضر استفاده از ویژگی تغییر پس‌زمینه می‌تواند باعث کند شدن دستگاه شود و استفاده از نرم‌افزارهای دیگر هم‌زمان با تماس ویدیویی موجب اجرای آهسته‌تر آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *