توسعه یک قابلیت نوپا در توییتر

کلیک/ شبکه اجتماعی توییتر پس از ایجاد قابلیتی به عنوان برچسب‌گذاری توییت با اطلاعات گمراه‌کننده‌ ، اکنون این قابلیت را گسترش داده و حتی هنگام  Like همچین توییت‌هایی به شما هشدار می‌دهد.

توییتر امسال و در آستانه پاورتلات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، توییت‌هایی را که دارای محتوای مورد اختلاف و بالقوه گمراه کننده بودند یرچسب گذاری کرد. با استفاده از این ویژگی، توییتر هر زمان که سعی در بازتوییت یا نقل قول پستی یک توییت برچسب خورده دارید، در تلاش برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست ، اخطاری را به شما نشان می‌دهد. اکنون اما این ویژگی توسط توییتر گسترش یافته تا حتی در صورت “پسندیدن” یک توییت با اطلاعات گمراه‌کننده‌ ، اخطار مشابهی دریافت کنید. با ضربه زدن روی دکمه قلب روی پستی که به عنوان گمراه کننده برچسب خورده است، با باز کردن دکمه “بیشتر بدانید” یک پیام فوری ظاهر می‌شود.

جین مانچون وونگ ، محقق تجربه کاربران از ویژگی‌های جدید یک برنامه، عملکرد گسترده این قابلیت را در اوایل این ماه کشف کرد. توییت‌هایی که وی آن‌ها را برررسی کرد مربوط به پاورتلات آمریکا بود و هشداری را نشان می‌داد که می گوید: “ممکن است منابع رسمی هنگام توییت شدن نتایج را به طور رسمی اعلام نکرده باشند.”

 یک هفته پس از روز پاورتلات ، توییتر فاش کرد که از ۲۷ اکتبر تا ۱۱ نوامبر ۳۰۰،۰۰۰ توییت را  با برچسب گمراه کننده مشخص کرده است. از میان همه این موارد، امکان بازتوییت یا حتی پسندیدن  ۴۵۶ مورد به طور کامل مسدود شده بود و قبل از مشاهده هم یک هشدار به کاربران نشان داده می‌شد. این شرکت می‌گوید تلاش‌هایش منجر به کاهش ۲۹ درصدی توییت های نقل شده حاوی اطلاعات گمراه کننده شده است. طبق گزارش The Verge ، این هفته قابلیت گسترش این ویژگی در وب و iOS برای همه کاربران در سراسر جهان وجود دارد. در حالی که کاربران آندرویدی در هفته‌های آینده شاهد شروع به کار این قابلیت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *