تولید موتور جنگنده‌های جت با چاپگر سه بعدی

پاورتل/ ارتش انگلیس از تولید بخش‌هایی از موتورهای دوقلوی جت‌های جنگنده نسل ششم تمپست خود با استفاده از چاپگرهای سه بعدی خبر داده است.
به گزارش پاورتل، شرکت بی ای ای سیستمز که در این زمینه با ارتش انگلیس همکاری می‌کند، امیدوار است از این طریق بتواند روند تولید جت‌های جنگنده مذکور را تسریع و عملیاتی شدن آنها را تا سال ۲۰۳۵ ممکن کند.

برای افزایش دقت موتورهای تولیدشده بدین شیوه از ترکیبی از روش شبیه سازی رایانه‌ای دیجیتال و مدل سازی سه بعدی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی استفاده خواهد شد.

تمپست به عنوان اولین جنگنده نسل ششم ارتش انگلیس در کنار جنگنده‌هایی همچون اف ۳۵ لایتننیگ دو و تایفون به کار گرفته می‌شود. با توجه به بازنشستگی این جنگنده‌ها از سال ۲۰۴۰ به بعد، تمپست نسل ششم به عنوان جایگزینی برای جنگنده‌های یادشده در نظر گرفته می‌شود.

توانایی بالا برای پنهان کاری، امکان حمل موشک‌های مافوق صوت و امکان کنترل پهپادها برای انجام عملیات جنگی از جمله مزایای این جنگنده است. در این جنگنده از یک سیستم تولید نیرو و پیشرانه خاص که توسط شرکت رولزرویس تولید شده، نیز استفاده شده که هم موجب تولید مقدار زیادی برق می‌شود و هم استفاده این جنگنده از تسلیحات لیزری را آسان می‌کند.

جنگنده یادشده مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی قابل پیکربندی و نیز یک سیستم ارتباطی سایبری است که مدیریت تماس‌های آن با مرکز کنترل و فرمان را تسهیل می‌کند و آزادی عمل بیشتری به خلبان می‌دهد. در تولید این هواپیمای جنگنده کشورهای ایتالیا و سوئد نیز مشارکت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *