خسارات جبران ناپذیر حذف فورتنایت از گوگل پلی

سخت افزار/ اپیک گیمز خسارات حذف فورتنایت از گوگل پلی استور را جبران ناپذیر توصیف کرده است. این یکی از ادعاهایی است که اپیک در پرونده جدید خود در دادگاه ۲ اکتبر علیه گوگل مطرح کرده است.

خسارات حذف فورتنایت از گوگل پلی
طبق گفته Epic Games حذف فورتنایت از پلی استور توسط گوگل، استفاده فاحش از انحصار این شرکت در صنعت مارکت‌ها برای گوشی‌های هوشمند است. این شرکت همچنین عنوان کرده است که گوگل با استفاده از این انحصارگرایی برای کنترل توزیع برنامه‌های اندرویدی و پردازش پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند.

این دقیقا همان استراتژی است که اپیک در برابر اپل در پیش گرفته و اتهاماتی که این شرکت به گوگل وارد کرده، تقریباً یک ماه پیش علیه اپل وارد کرده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این بار حمله آنها به گوگل زمان‌بندی درستی دارد. جنگ اپیک علیه اپل چندان خوب پیش نمی‌رود. آنها در ابتدا با تصور آنکه اوضاع جور دیگری رقم خواهد خورد، این ماجرا را آغاز کردند، اما حالا باگذشت چیزی در حدود ۲ ماه، اپیک حتی به بازگشت فورتنایت در اپ استور نزدیک هم نشده است. این موضوع باعث شده تا آنها تمرکز خود را بیشتر به سمت گوگل معطوف کنند.

اپیک همچنین مدعی شده است که گوگل در اقداماتی، کاربران را برای دانلود برنامه از خارج از پلی استور دلسرد کرده است. البته این موضوع چندان هم پر بیراه نیست. گوگل همواره کاربران را به عدم نصب برنامه از مارکت‌های متفرقه تشویق می‌کند و آن هم یک دلیل بزرگ دارد؛ امنیت.

در طول این سال‌ها گوشی‎های اندرویدی با دانلود برنامه از منابع ناامن آلوده به بدافزار شده‌اند. در طول این مدت گوگل همواره سعی کرده است کاربران را از درگیر شدن پیرامون این موضوع منصرف کند. باوجود آنکه ممکن است برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور هم در مواردی آلوده باشند، احتمال آلوده بودن برنامه‌ها در مارکت‌های دیگر و فایل‌های APK بسیار بیشتر است.

فورتنایت به دلیل معرفی رقیب پلی استور حذف شد!
اپیک در بخش دیگری از شکایت خود گوگل را متهم کرده است که به دلایلی به غیر از آنکه اپیک قوانین را زیر پا گذشته، فورتنایت را حذف کرده و آن نقض خط مشی پلی استور است. طبق گفته این شرکت گوگل فورتنایت را به دلیل آنکه اپیک سرویس پرداختی در رقابت با گوگل معرفی کرد، حذف کرده است.

با تمامی این اوصاف، مشخص نیست که آیا اپیک می‌تواند با ادعاهای مطرح شده راه به جای ببرد یا خیر. البته باید دید که واکنش گوگل به این ماجرا چیست و آنها در دفاع از خود چه اقداماتی انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *