دادگاه تجدیدنظر مجوز فعالیت اوبر در لندن را تمدید کرد

پاورتل/ سال گذشته مجوز اوبر در لندن باطل شد، اما حالا این کمپانی در دادگاه تجدیدنظر برنده شده و تا مدت ۱۸ ماه می‌تواند در پایتخت بریتانیا به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

قاضی پرونده در حکم خود اعتراف کرده که اوبر شکست‌های تاریخی داشته است. سال گذشته میلادی اداره حمل و نقل لندن (TfL) اعلام کرد که به علت الگویی از شکست‌های اوبر، مجوز فعالیت آن در این شهر را تمدید نمی‌کند. TfL از این کمپانی به علت امکان آپلود تصاویر رانندگان غیرمجاز برای حساب‌های راننده انتقاد کرده بود.

۲۴ راننده از چنین روشی استفاده کرده و توانسته بودند حساب‌های خود را با ۲۰ نفر دیگر به اشتراک بگذارند و در مجموع ۱۴,۷۷۸ سفر با راننده اشتباهی انجام دهند. تمام این سفرها بدون بیمه بوده‌اند و یکی از رانندگان که مجوز آن توسط TfL لغو شده بود، توانست با این روش مسافران را جابجا کند.

در این حکم قاضی عنوان شده که اوبر در حال بهبود استانداردهای خود است:

«من از کاری که آن‌ها مانند کسب و کارهای معقول در این بخش انجام می‌دهند، راضی هستم.»

به عنوان بخشی از حکم قاضی، اوبر برای مدت ۱۸ ماه می‌تواند در لندن فعالیت کند که ۳ ماه از مجوز موقت ۱۵ ماه این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیشتر است. اوبر اخیرا توانسته بود تا اعلام نتیجه دادگاه، فعالیت‌های خود در پایتخت بریتانیا را از سر بگیرد.

این تصمیم دادگاه مورد اعتراض «انجمن رانندگان تاکسی دارای مجوز» قرار گرفته و آن را فاجعه‌ای برای لندن عنوان کرده. به اعتقاد این انجمن، اوبر توانسته یک تصور غلط درباره حرکت به سمت بهتر شدن را در ذهن ایجاد کند.

این تاکسی اینترنتی در سال‌های اخیر با چالش‌های قانونی زیادی مواجه شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به رانندگان می‌شود. برای مثال احتمال تعطیلی این کمپانی در کالیفرنیا به علت عدم درنظر گرفتن رانندگان به عنوان کارمند وجود داشت که البته در دادگاه تجدیدنظر از چنین موضوعی جلوگیری شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *