دوربین گلکسی S23 اولترا فاقد یک قابلیت مهم خواهد بود

پس از سه سال عرضه گوشی‌های پرچم‌دار اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، سامسونگ در نهایت آماده است تا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی در قدرتمندترین گوشی هوشمند پرچم‌دار سال آینده‌اش بهره ببرد. غول فناوری کره‌ای تاکنون چند سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی تولید کرده که یکی از آن‌ها در گوشی هوشمند پرچم‌دار رقیب این شرکت یعنی شیائومی مورد استفاده قرار گرفته است. سال آینده گلکسی S23 اولترا با این سنسور قدرتمند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، اما شایعه شده که این دوربین فاقد یک قابلیت بسیار مهم خواهد بود.

همانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S21 اولترا یا گلکسی S22 اولترا، دوربین گلکسی S23 اولترا در واقع به طور پیش‌فرض با حداکثر وضوح تصویربرداری نمی‌کند. آن طور که شنیده می‌شود دوربین این گوشی به لطف فناوری ادغام پیکسلی تصاویر را به صورت پیش‌فرض با دقت ۱۲.۵ مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. فناوری ادغام پیکسلی که به منظور کنار هم قرار دادن پیکسل‌ها و تبدیل آن‌ها به گروه‌های پیکسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به بهبود کیفیت تصاویر به خصوص در شرایط کم نور، کمک شایانی کند.

طبیعتاً امکان عکاسی با رزولوشن کامل ۲۰۰ مگاپیکسل نیز در دسترس خواهد بود، اما شایعه جدید می‌گوید که سامسونگ برخلاف رقبای خود، قابلیت تصویربرداری با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی را ارائه نخواهد کرد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، کاربران برای عکاسی با این گوشی هوشمند تنها دو گزینه در اختیار خواهند داشت. آن‌ها باید به ثبت عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با زوم نه چندان مناسب روی بیاورند که در این صورت عکس‌های ذخیره شده، حافظه‌ی کمی را اشغال خواهند کرد. در غیر این صورت، آن‌ها باید عکس‌های با رزولوشن کامل ۲۰۰ مگاپیکسلی ثبت کنند که طبیعتاً نیازمند فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی است.

برای مثال باید اشاره کنیم که عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا حجمی حدوداً ۵ برابر عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دارند. بنابراین احتمالاً می‌توانید تصور کنید که عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا چقدر بزرگ خواهند بود. حالت عکاسی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی تعادل عالی بین کیفیت تصویر و اندازه فایل آن ایجاد می‌کند. در حالی که شرکت‌هایی مانند موتورولا و شیائومی حالت عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی را در گوشی‌های خود به کاربران ارائه می‌دهند، طبق گزارش‌ها سامسونگ این کار را انجام نخواهد داد.

البته این موضوع ممکن است برای همه‌ی کاربران اهمیت نداشته باشد، اما عدم وجود این قابلیت احتمالاً نمی‌تواند برخی از آن‌ها را راضی نگه دارد. با این حال، نمی‌توان به هیچ شایعه‌ای در مورد گوشی‌های معرفی‌نشده سامسونگ کاملاً اعتماد کرد؛ حتی اگر این شایعات از سوی افشاگرانی باسابقه‌ای منتشر شوند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد باید منتظر اعلام رسمی سامسونگ باشیم.

جدا از این، ظاهراً گفته می‌شود که غول فناوری کره‌ای دوربین پریسکوپی با زوم ۱۰ برابری را در این گوشی هوشمند پرچم‌دار حفظ خواهد کرد. البته انتظار می‌رود این سنسور دوربین نسبت به نسل خود در گلکسی S22 اولترا پیشرفت‌هایی داشته باشد. همچنین شنیده شده که سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی قادر است جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها به نمایش بگذارد و می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این سنسور، می‌توان به سنسور احتمالی ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا این گوشی اشاره کرد.

بر اساس جدیدترین شایعات منتشر شده، گلکسی S23 اولترا مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت، نسبت تصویر ۱۹.۳:۹ و تراکم پیکسلی ۵۰۰ ppi پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلس ویکتوس نیز جهت مراقبت از این نمایشگر، روی آن قرار خواهد گرفت و حفره‌ی نمایشگر نیز میزبان دوربین سلفی این گوشی هوشمند خواهد بود. این گوشی احتمالاً از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا اگزینوس ۲۳۰۰ قدرت می‌گیرد و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را به کاربران ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *