راهنمای خرید کاپشن بهمراه نکات مهم

راهنمای خرید کاپشن بهمراه نکات مهم

طبق تعریفی که در ویکی‌پدیا آمده است کاپشن یا کاپیشان یک  واژه از زبان روسی است که در اصل به معنای “بالاپوش” است و معادل انگلیسی آن، Hood است، ولی در ایران به معنای نوعی ژاکت سنگین است که بیش‌تر آن‌ها دارای کلاه هستند و برخی نیز دارای کلاه پنهانی در پشت هستند.این نوع پوشش در گذشته بیشتر از جنس چرم بود و امروزه از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون هم تولید می‌شود.

کاپشن لباسی است که به حفظ گرمای بدن و جلوگیری از یخ‌زدگی آن در برابر سرما و باد کمک می‌نماید.

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، نیاز به خرید لباس گرم احساس می شود. یک لباس گرم مناسب مانند کاپشن بهترین همراه شما در زمستان سرد است. کاپشن یک نوع کت زمستانی برای گرم نگه داشتن بالاتنه است که معمولا کلاه دارد و سبب گرم نگه داشتن سر می شود.

این نوع پوشش در گذشته بیشتر از جنس چرم بود و امروزه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون هم تولید می شود. در خرید کاپشن دقت کنید و جنسی را انتخاب کنید که ارزش پولی را که برایش می پردازید داشته باشد.

 

ترنچ، اورکت، پافر، وست و کاپشن

  • کت ترنچ

ترنچ کت که اسم بارانی نیز معروف است، به کتی می‌گویند که ضدآب و از جنس کتان، چرم یا پوپلین است. کت ترنچ، معمولا دو ردیف دکمه و یک کمربند دارد و آستینش رگلان است. این کت در بلندی‌های متفاوتی موجود است؛ از روی ران گرفته تا پایین زانو. تاریخچه کت ترنچ به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد چون اولین بار مخصوص افسران ارتش دوخته شد. هدف اصلی کت ترنچ، محافظت در برابر باران است.

کت ترنج

  • اورکت

همانطور که از نام اورکت پیداست، برای پوشیده شدن روی لباس‌های دیگر طراحی شده است. بلندی اورکت معمولا تا پایین زانو است. جنس اورکت معمولا پشمی و کلفت است چون هدف اصلی آن گرم نگه داشتن بدن است. تاریخچه اورکت به قرن ۱۷ برمی‌گردد. کسانی که این لباس را می‌پوشیدند معمولا از قشر مرفه بودند و موقعیت خود را به رخ عموم می‌کشیدند. اورکت هم به صورت دکمه‌دار و هم به صورت بی‌دکمه و جلوباز موجود است.

اورکت

  • ژاکت پافر

ژاکت پافر یا به اختصار پافر، اولین بار توسط شیمی‌دان استرالیایی، جورج فینچ ساخته شد. لایه بیرونی پافر از جنس نایلون یا پلی‌استر است و داخل آن با هوا و پر (معمولا پر اردک) پر می‌شود. پافر مخصوص مناطق بادگیر و کوهستانی است. یکی از مزیت‌های پافر این است که در حین اینکه بدن را بسیار گرم نگه می‌دارد، سبک نیز هست. ژاکت پافر، زیپ‌دار است. پافر، کلاه‌دار است.

پافر

  • وست

وست یا جلیقه به لباسی گفته می‌شود که محدوده بالاتنه را می‌پوشاند و آستین ندارد. وست معمولا در قسمت جلو و پایین، دو جیب دارد. این جلیقه در جنس‌های مختلفی موجود است؛ پارچه‌های سبک، بافتنی، پافر جلیقه‌ای و…. پافر جلیقه‌ای و بافتنی از مواردی هستند که به درد پاییز و زمستان خواهند خورد. پافر جلیقه‌ای هم می‌تواند کلاه‌دار باشد و هم بی‌کلاه. اما در هر صورت گرم است و روی بلوز، باقت یا پیراهنی آستین‌بلند پوشیده می‌شود. وست‌های بلند (تا روی زانو) نیز در بازار موجودند.

وست

  • کاپشن

کاپشن واژه‌ای روسی است که وارد زبان فارسی شده است. معادل انگلیسی آن واژه Jacket است که معنای لفظی آن «بالا پوش» است. در زبان فارسی اما قضیه متفاوت است. وقتی از کاپشن حرف می‌زنیم، درواقع از نوعی ژاکت سنگین صحبت می‌کنیم که کلاه دارد. حالا این کلاه می‌تواند جداشدنی باشد و یا چسبیده به لباس. هدف اصلی استفاده از کاپشن جلوگیری از سرما و یخ‌زدگی در زمستان است. این لباس معمولا از عایقی با پشم شیشه، کرک یا پر طبیعی ساخته می‌شود.

کاپشن

نکات مهم هنگام خرید کاپشن و پالتو

کاپشن و پالتو لباس‌های مردانه ای هستند که شما را گرم نگه داشته و در برابر سرما، باد و باران محافظت می‌کنند. از این رو هنگام خرید اگر دقت کافی را به خرج ندهید و لباس نامناسبی را تهیه کنید که فاقد این ویژگی باشد، تنها پولتان را هدر داده اید. بنابراین هنگام خرید کاپشن و پالتو نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • توجه به عایق کاپشن:

توجه به عایق کاپشن و پالتو یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. به طور کلی عایق کاپشن‌ها به دو دسته پر(کرک) و الیاف تقسیم می‌شود از این رو آستر و پارچه کاپشن نیز باید عایقی از جنس پشم یا کرک باشد. پر یکی از عایق‌هایی است که از قدیم در کاپشن‌ها استفاده می‌شد و از نظر بسیاری از مردم آن را می‌توان بهترین نوع عایق نیز دانست.

  • متناسب با سایز خودتان کاپشن بخرید:

از آن جایی که در فصل زمستان، زیر کاپشن خود لباس های گرم دیگری هم می پوشید، بهتر است کاپشنی با سایز مناسب اندامتان را انتخاب کنید که تنگتان نشود! به برچسب راهنمای انتخاب سایز در کاپشن ها توجه داشته باشید. در زمان پرو کاپشن های مختلف، اگر گزینه خاصی را پسندیدید، یک سایز بزرگتر و یک سایز کوچکتر از آن را نیز امتحان کنید تا ببینید کدام سایز بهتر با اندامتان تناسب دارد.

  • پارچه های به کار رفته در کاپشن را خوب نگاه کنید:

پارچه کاپشن، مورد بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید.اگر شاهد سوراخ روی پارچه، نخ کشیدگی، زدگی، پارگی و پوسیدگی بودید، آن کاپشن را کنار بگذارید، چون خیلی زود غیر قابل استفاده می شود.

  • نسبت به رویه کاپشن حساس باشید:

رویه کاپشن از آن قسمتهای مهمی است که باید با کیفیت بالا انتخاب شود، زیرا این رویه کاپشن شماست که باعث محافظت از شما در برابر باران، برف، سرما و رطوبت می شود. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که میزان بالایی بارش برف و باران را تجربه می کنید، بهتر است کاپشنی بخرید که رویه ضدآب دارد که رطوبت را به درون راه نمی دهد. در شهرهای خشک و کویری، نیازی نیست کاپشن ضد آب بخرید و فقط به گرمای کاپشن و عایق بودن آن توجه داشته باشید.

جهت خرید جدیدترین ژاکت و پلیور زنانه کلیک کنید

 

انواع کاپشن های مردانه

  • کاپشن مردانه اسپرت :

کاپشن مردانه ورزشی به دلیل ضخامت کمتری که در بافت خود دارند نسبت به کاپشن‌های معمولی سبک‌ترند و گرمای کمتری دارند، این مدل کاپشن‌ها که برای اکثر رشته‌های ورزشی بخصوص اسکی، کوهنوردی و صخره نوردی طرفداران بسیاری دارند، بیشتر در رنگ‌های غیر خنثی مثل قرمز، زرد و نارنجی، آبی و رنگ‌های فسفری موجود است.

از ویژگی برجسته این کاپشن راحتی و سبک بودن‌شان است که هنگام ورزش مزاحمتی برای ورزشکار ایجاد نمی‌کند و از دیگر امتیازات کاپشن مردانه اسپرت چند لایه بودن، خاصیت ضد آب و داشتن جیب‌های متعدد داخلی و خارجی است که علاوه بر حفاظت از سرما به ورزشکار ‌حس راحتی و گرما می‌دهد.

کاپشن مردانه اسپرت

  •  کاپشن مردانه معمولی :

کاپشن مردانه معمولی که کاربردش بیشتر برای استفاده‌های روزمره، محل کار و محیط های خارج از خانه است ضخامت بیشتری نسبت به کاپشن ورزشی دارند، گرمای بیشتری برای بدن ایجاد می کنند و در رنگ های خنثی و اصلی در بین آقایان بسیار پر‌طرفدار است. مدل این کاپشن‌ها همراه با کلاه است، که این امکان را دارد که کلاه از کاپشن جدا شود این کاپشن ها در رنگ های مشکی، کرم، قهوه‌ایی و آبی بیشتر با استایل آقایان ست می‌شوند. برای گرمای بیشتر بهتر است کاپشن‌های روی زانو را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که برای گرم نگه داشتن دستها دو جیب در دو طرف داشته باشند.

کاپشن مردانه معمولی

  • کاپشن مردانه چرم :

ویژگی یک کاپشن چرم مردانه شیک این است که در مدل اسلیم فیت طراحی شود، این مدل کاپشن چرمباید یک آستری سبک داشته باشد و بهتر است جنس آستری کاپشن پلی استر باشد.اکثر کاپشن چرم نحوی بسته شدن شان زیپی است،همچنین در کنار یقه چند دکمه نیز دیده می‌شودکه بیشتر کاربرد تزیینی دارند.کاپشن چرمی مردانه یک جیب داخل کاپشن و یک جیب مورب بر روی سینه دارند و دو جیب در دو طرفکه ممکن است لبه داشته باشد و با دکمه بسته شود و یا بصورت زیپی باشد.کاپشن های چرم که در مدل اسلیمی، خلبانی، موتور سواری و فتیگ در بازار موجود است بیشتر در رنگ‌هایقهوه ایی روشن، قهوه‌ایی تیره، مشکی و قرمز در بین علاقه مندان چرم محبوبیت دارد.

کاپشن مردانه چرم

کت و کاپشن چرمی جایگاه ویژه‌ای در کمد لباس مردان و زنان شیک‌پوش و خوش استایل دارند. چرم به دلیل زیبایی منحصربه‌فردش و حس لوکسی که القا می‌کند، در بین شیک‌پوشان سخت پسند بسیار محبوب است. اگر کیفیت و دوام بالای چرم و همچنین گرمی و راحتی آن را نیز در کنار زیبایی‌اش در نظر بگیریم، خرید کاپشن چرم بدون شک یک سرمایه‌گذاری پرسود و بلندمدت خواهد بود.

کاپشن چرم طبیعی مردانه می‌تواند استفاده‌های متعددی برای شما داشته باشد. درواقع چه چیزی بهتر از این‌که هم از سرمای زمستان و پاییز در امان بمانید و هم درعین‌حال استایلی جذاب و خاص داشته باشید!

 

امیدواریم این مطلب از سایت پاورتل برای انتخاب کاپشن مردانه مناسب به شما کمک کرده باشد. اگر سوالی دارید می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول کاربران در مورد کاپشن

نکات مهم هنگام خرید کاپشن و پالتو کدامند؟

۱- توجه به عایق کاپشن.
۲- متناسب با سایز خودتان کاپشن بخرید.
۳- پارچه های به کار رفته در کاپشن را خوب نگاه کنید.
۴- نسبت به رویه کاپشن حساس باشید.

کت ترنچ چیست؟

ترنچ کت که اسم بارانی نیز معروف است، به کتی می‌گویند که ضدآب و از جنس کتان، چرم یا پوپلین است. کت ترنچ، معمولا دو ردیف دکمه و یک کمربند دارد و آستینش رگلان است.

اورکت چیست؟

همانطور که از نام اورکت پیداست، برای پوشیده شدن روی لباس‌های دیگر طراحی شده است. بلندی اورکت معمولا تا پایین زانو است. جنس اورکت معمولا پشمی و کلفت است چون هدف اصلی آن گرم نگه داشتن بدن است.

ژاکت پافر چیست؟

 
ژاکت پافر یا به اختصار پافر، اولین بار توسط شیمی‌دان استرالیایی، جورج فینچ ساخته شد. لایه بیرونی پافر از جنس نایلون یا پلی‌استر است و داخل آن با هوا و پر (معمولا پر اردک) پر می‌شود. پافر مخصوص مناطق بادگیر و کوهستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *