ربات آسفالت‌کار طراحی شد

پاورتل/ دانشگاه لیورپول یک ربات چرخشی جدید به نام Robotiz3d ایجاد کرده است که رباتی را ایجاد کرده است که به طور خاص برای بهبود کیفیت جاده‌های انگلستان طراحی شده است.

یک استارتاپ خلاق موقثث شده است با حمایت بخش خصوصی نوعی ربات را طراحی کند که خیابان‌ها را آسفالت می‌کند. این ربات جذاب هنوز در مرحله آزمایشی است، اما می‌تواند بسیار کارامد باشد.

تحقیقات ثبت اختراع این محصول نشان می‌دهد، ربات مذکور می‌تواند نقایص جاده‌ای را شناسایی کند، چاله‌ها و شکاف‌های جاده‌ها را نیز تعمیر کند. البته این محصول برای تجاری سازی به حداقل یک میلیون پوند هزینه نیاز دارد. از جمله بنیانگذاران این طرح می‌توان به دکتر پائولو پائولتی و دکتر سباستینو فیچرا اشاره کرد که دارای سابقه گسترده‌ای در زمینه تحقیقات در حوزه رباتیک دارند.

دکتر پائولو پائولتی، که به عنوان مدیر ارشد فناوری در این طرح فعالیت خواهد کرد، گفت: Robotiz۳d Ltd یک سیستم رباتیک هدایت شده توسط هوش مصنوعی (AI) برای حل مشکلات گودال‌های ملی و بین المللی ایجاد خواهد کرد. سیستم پیشنهادی قادر خواهد بود نقایص جاده‌ای را به صورت خودکار شناسایی و مشخص کند. افزن بر این می‌تواند آسیب دیدگی‌های خفیف را شناسایی کند تا به آسیب‌های جدی تبدیل نشوند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *