رونمایی AMD از دو کارت گرافیک جدید

سرانجام AMD از دو کارت گرافیک Radeon Pro W7900 و W7800 رونمایی کرد. کارت گرافیک جدید AMD از پردازنده گرافیکی Navi 31 بهره می‌برد و با معماری RDNA 3 روانه بازار شده است. جزئیات بیشتر درباره مشخصات نسل جدید گرافیک تیم قرمز را در ادامه این مطلب بخوانید.

کارت گرافیک AMD Radeon Pro W7900 به پردازنده گرافیکی Navi 31 مجهز شده که دارای ۹۶ واحد محاسباتی همراه با ۴۸ گیگابایت حافظه نوع GDDR6 است. مشخصات کارت گرافیک مورد اشاره منطبق بر پردازنده گرافیکی Radeon RX 7900 XTX است که در حال حاضر با قیمت ۹۵۰ دلار به فروش می رسد. قدرت محاسباتی این کارت برابر ۶۱ ترافلاپس بوده و حداکثر توان آن به ۲۹۵ وات می‌رسد.

مشخصات دو کارت گرافیک Radeon Pro W7900 و W7800

علاوه بر این AMD کارت گرافیک Radeon Pro W7800 را با ۷۰ واحد محاسباتی و ۳۲ گیگابایت حافظه رم نوع GDDR6 عرضه کرده است. حداکثر قدرت محاسباتی این کارت برابر ۴۵ ترافلاپس بوده و حداکثر توان آن به ۲۶۰ وات می‌رسد.

البته هنوز معلوم نشده که کارت گرافیک W7800 از  چه پردازنده گرافیکی بهره می‌برد. اما مشابه چنین پیکربندی هنوز در هیچ یک از کارت های سری Radeon RX 7000 استفاده نشده است.

بر اساس ادعای AMD کارت های سری AMD Radeon Pro W7900 و ۷۸۰۰ در قیاس با RTX Ada انویدیا دارای مزیت هایی مانند پشتیبانی از DisplayPort 2.1، موتور قدرتمند رمزگشایی ۸K60 AV1، مصرف انرژی و قیمت بسیار کمتر هستند.

AMD کارت های گرافیک سری Radeon Pro را با پردازنده Navi 3X و با قیمت های بسیار پایین تر از سایر رقبا روانه بازار کرده است. بر این اساس کارت گرافیک W7900 با قیمت ۳۹۹۹ دلار و W7800 با قیمت ۲۴۹۹ دلار به فروش خواهند رسید. در مقام مقایسه باید گفت که کارت های گرافیک جدید تیم قرمز به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سری RTX 6000 Ada انویدیا بوده که دارای برچسب قیمتی ۶۸۰۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *