زارع‌پور: به هیچ وجه ما دومین کشور در اختلال اینترنت نیستیم

«عیسی زارع‌پور» درباره گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک تهران اعلام کرد بخش‌هایی از آمارهای این گزارش بی‌انصافی و کم‌انصافی است: «جلسه دو ساعت و نیم با تهیه کنندگان این گزارش داشتیم. از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم. در جلسه به آن‌ها اشکالات گزارش را گفتیم و آن‌ها نیز این ایرادات را قبول داشتند.»

زارع‌پور اعلام کرد قرار شده تا این جلسات ادامه داشته باشد تا یک گزارش واقعی از مشکلات تهیه شود.

زارع‌پور به بخشی از این گزارش خرده گرفت و گفت: «به طور مثال در این گزارش آمده است که از صد سایت پربیننده در دنیا، ۳۰ درصد در ایران فیلتر است. خودتان بروید ببینید چه سایت‌هایی هستند، یک سوم از آنها سایت‌های غیراخلاقی است که در همه جای دنیا محدودیت‌هایی دارند.»

زارع‌پور اعلام کرد البته بخش‌های قابل استفاده‌ای نیز در این گزارش وجود داشته است: « در این گزارش مواردی مثل عدم توسعه مناسب زیرساخت های ارتباطی کشور نیز به‌درستی ذکر شده بود. قرار شد این کار ادامه یابد و بخش خصوصی بتواند گزارش‌های فصلی تهیه کند و ما داده‌ها را به آن‌ها بدهیم تا از این گزارش‌ها استفاده کنیم.»

زارع‌پور با تأکید بر اینکه به هیچ وجه ما دومین کشور در اختلال اینترنت نیستیم: « این شکلی نیست که دومین کشوری که اختلال اینترنت دارد ما باشیم، خود تهیه‌کنندگان گزارش هم به اشکالات گزارش اذعان داشتند.» تا این لحظه انجمن تجارت الکترونیک تهران نسبت به‌ این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *