سرامیک شیلد،‌ محافظ صفحه نمایش جدید اپل در آیفون ۱۲

پاورتل/ اپل دقایقی پیش از توسعه‌ی شیشه‌ی محافظ جدیدی با همکاری کورنینگ برای آیفون ۱۲ خبر داد که توانایی بسیار بالایی در برابر ضربات و جذب خش در مقایسه با شیشه‌ی محافظ نسل قبلی آیفون‌ها دارد.
   
دقایقی پیش اپل طبق سنت هر ساله‌ی خود و طی رویدادی اختصاصی از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی کرد. آیفون‌های ۱۲ با بهبود و قابلیت‌های متعددی همراه شده‌اند تا با ادامه‌ی راه نسل‌های پیشین، خود را به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند جهان معرفی کنند. 

یکی از قابلیت‌های جدید آیفون ۱۲ تجهیز به شیشه‌ی محافظ جدیدی است که اپل طی همکاری نزدیک با کورنینگ موفق به توسعه و ساخت آن شده است. این شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد (Ceramic Shield) نام دارد که به ادعای اپل در سقوط گوشی ۴ برابر (در مقایسه با شیشه‌های محافظ آیفون ۱۱) مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. حضور کریستال‌های سرامیک در سرتاسر شیشه‌ی محافظ کمک زیادی به مقاومت آن در برابر ضربات خارجی می‌کند.

اپل اولین شرکتی نیست که از سرامیک در ساخت گوشی‌های هوشمند خود بهره برده است. این ماده که بسیار مقاوم و سبک است پیش‌تر در بدنه‌ی گوشی‌های هوشمندی مانند می میکس شیائومی و گلکسی اس ۱۰ پلاس به کار گرفته شده بود. اما اپل این ماده‌ی مقاوم را در شیشه‌ی محافظ نمایشگر به‌کار برده است تا از این لحاظ منحصر‌به‌فرد باشد. 

این پست در حال بروزرسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *