گزارش سازمان ملل فاش کرده که حملات سایبری به صرافیهای ارزهای دیجیتال منبع اصلی تأمین مالی کره شمالی در سال گذشته بوده است. در ادامه با جزئیات این خبر رسمی همراه باشید.
رویترز با استناد به گزارش محرمانه سازمان ملل گزارش داده است که هکرهای تحت کنترل جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK)، در حال هدف قرار دادن مؤسسات مالی و پلتفرمهای رمزنگاری مانند صرافیها هستند. نسخه سالانه گزارش سازمان ملل که توسط ناظران مستقل تحریم تهیه شده و روز جمعه به کمیته تحریمهای کره شمالی شورای امنیت ارائه شده است، ادعا میکند:
حملات سایبری، به ویژه بر داراییهای ارزهای دیجیتال، منبع درآمد مهمی [برای کره شمالی] است.
در ادامه این گزارش توضیح داده شده است که به گفته یکی از کشورهای عضو، «هکرهای کره شمالی بین سالهای ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون دلار از حداقل سه صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا سرقت کردهاند».
-

لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسر مدل Aspire E5-475G-39N6
خرید محصول -

تیشرت مردانه جامه پوش آرا مدل ۴۰۱۱۰۱۹۱۹۹-۱۶
خرید محصول -

کارواش ویوارکس مدل VR5130-PW
اطلاعات بیشتر -

ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل Rio Floria Men حجم 15ml
خرید محصول -

تنظیم کننده روغن میل لنگ مدل LFB479Q-3610200A مناسب برای خودروهای لیفان
اطلاعات بیشتر -

مایو زنانه ماییلدا مدل ۲ تکه کد ۳۶۸۶-۷۱۰۰-۳ رنگ کرم
۲,۳۴۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -

گیج فشار سنج وکتو مدل HS-20a
خرید محصول -

ساعت مچی دیجیتال مردانه کاسیو مدل GM-110RB-2ADR
خرید محصول
ناظران همچنین اذعان دارند که بنا بر آمار تخمین زده شده Chainalysis، رژیم پیونگ یانگ در سال ۲۰۲۱ بیشتر از هفت حمله به شرکتهای حوزه کریپتو انجام داده که منجر به سرقت تقریباً ۴۰۰ میلیون دلار از داراییهای ارز دیجیتال شده است. این شرکت تحلیل بلاک چین در ماه گذشته توضیح داد: «این حملات عمدتاً شرکتهای سرمایهگذاری و صرافیهای متمرکز را هدف قرار میدهند».
این گزارش درحالی علنی میشود که در چند ماه گذشته چندین صرافی مطرح حوزه ارزهای دیجیتال به همراه NFT ها مورد حمله سایبری قرار گرفته و خسارات میلیون دلاری به سرمایه گذاران و فعالان این حوزه وارد کرده است.







