سرقت اطلاعات به بهانه وجود مشکل در حساب آمازون یا اپل

پاورتل/ یک منبع خبری رسمی به کاربران تلفن همراه در مورد تماس‌های کلاهبرداری که به دنبال سرقت اطلاعات شخصی افراد هستند، هشدار داد.
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) روز پنجشنبه در بیانیه در مورد چگونگی تلاش تماس مزاحم و یا (هرزنامه) برای بدست آوردن اطلاعات شخصی از کاربران با تظاهر به کار برای خدمات مشتری شرکت اپل یا آمازون خبر داد. این کمیسیون تجاری به کاربران هشدار داد این تماس مزاحم با دو روش از کاربران کلاهبرداری می‌کند. اولین روش این است که وقتی کاربر تماس را پاسخ می‌دهد یک پیام ضبط شده می‌گوید شرکت آمازون روی خط است و مشکلی در حساب شما وجود دارد، توضیحات مختلفی برای توضیح اینکه چرا این پیام را دریافت کرده‌اید از بسته گمشده گرفته تا ناتوانی آمازون در انجام سفارش وجود دارد.

در دومین روش این هرزنامه، کاربر تماس را دریافت می‌کند و ادعا می‌کند فعالیت مشکوکی در حساب Apple iCloud کشف شده و یا حساب iCloud دچار مشکل شده است؛ که در هر دو روش این کلاهبرداری از کاربر خواسته می‌شود که با شماره گیری عدد یک به فردی که در این زمینه تخصص دارد متصل شود و به فرد کمک خواهد کرد. همانطور که FTC هشدار داده است کاربر نباید هیچ عددی را شماره گیری کند چرا که این فقط یک کلاهبرداری است و در نهایت به خارج کردن پول از حساب کاربر منتهی می‌شود؛ بنابراین اگر کاربر با شخصی که ادعا می‌کند نماینده شرکت اپل و یا آمازون است ارتباط برقرار کرد باید به این نکته توجه داشت باشد که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار این هرزنامه‌ها قرار ندهد.

راه حل لازم برای جلوگیری از این کلاهبرداری چیست؟
درحقیقت FTC به روشنی درخصوص این دست تماس‌ها توضیح داده و راه کار‌های لازم را گفته است، اولین نکته اینکه است که با پشتیبانی مشتری صحبت نکنید. دومین راه کار با هیچ شماره تلفنی که به شما داده می‌شود تماس نگیرید و در نهایت اطلاعات شخصی خود را اعلام نکنید.

اما بهترین راه کار این است که این تماس را قطع کنید و اگر نگران مشکلی در هر حسابی هستید با شماره گیری تلفن‌های معتبر شرکت‌های اپل و آمازون و یا (هر شرکت دیگری که توسط هرزنامه‌ها استفاده می‌شود) تماس بگیرید. این کمیسیون تجاری به کاربران تلفن همراه توصیه می‌کند که یک برنامه مسدود کردن تماس نیز نصب کنند که از داده‌ها و الگوریتم‌ها برای پیش بینی اینکه هر کدام از تماس‌های ورودی هرزنامه است (مسدود می‌کند) و هرکدام که قانونی باشد را استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *