سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار می شود

پاورتل/ ثبت نام برای حضور در سیزدهمین جشواره وب و موبایل ایران تا ۳۰ آبان ماه انجام می شود و داوری آثار شرکت کننده در این جشنواره از اول آذرماه آغاز می شود.
ثبت نام آثار در سیزدهمین دوره این جشنواره که از هفته گذشته آغاز شده است تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مطبق روال سال‌های گذشته به صورت آنلاین خواهد بود و علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند با مراجعه به سایت www.iwmf.ir سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کنند و از دسته بندی و گروه بندی آثار در ۵ شاخه محتوا و خبری، سازمانی و اطلاع رسانی، کسب و کار، بازی و سرگرمی و گروه های ویژه اطلاع یابند.

پس از پایان مهلت ثبت نام که ۳۰ آبان ماه درنظر گرفته شده است، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها توسط کمیته پذیرش مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از تایید اولیه به صورت رسمی در جشنواره شرکت داده خواهند شد. پس از آن نیز این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند با قرار دادن کد رای‌گیری مردمی در سایت خود در بخش رای‌گیری مردمی و پاورتل بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فارسی از دیدگاه مردم، شرکت کنند.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران از اول آذر ماه آغاز خواهد شد و تمام مدیران کسب‌وکار و همچنین توسعه‌دهندگان وب و موبایل ایران می‌توانند در داوری مرحله اول پاورتل بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایران مشارکت کنند.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران هر ساله در سه مرحله با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالین این صنعت به صورت آنلاین برگزار می‌شود و برندگان جشنواره در پایان سال اعلام خواهند شد.

این جشنواره با حمایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه ای و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ستاد اقتصاد دیجیتال و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و نیز سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار می شود.

شایان شلیله بنیان گذار جشنواره وب و موبایل ایران در این باره گفت: ۴ سال گذشته سال‌های سختی بر اکوسیستم‌ استارت‌آپی کشور بوده و ما به امید گشایش سال بعد نشسته ایم. اما جالب اینکه این سختی هر ساله برای ما تبدیل به یک شیرینی در روز اختتامیه جشنواره می‌شود. جشنواره‌ای که در آن بازنده و برنده، همه با هم تصمیم داریم این اکوسیستم را منسجم‌تر و محکم‌تر بسازیم و امید داریم که تلاش‌های ما بی‌نتیجه نخواهد ماند و این روزهای سخت تمام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر ساله تمام بخش‌های جشنواره، به صورت آنلاین برگزار می‌شد، شیوع بیماری کرونا در مراحل ثبت‌نام و داوری تاثیر و یا خللی ایجاد نکرده است و فقط ما شاهد تغییرات اجرایی در مراسم اختتامیه و نحوه اعلام برندگان خواهیم بود.

شلیله ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، ثبت نام در برخی گروه ها از جمله گروه‌های سازمانی و اطلاع رسانی نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه است. به این معنی که از این پس شرکت‌کنندگان در گروه‌های «شرکت‌ها و موسسات خصوصی»،‌ «شرکت‌های طراحی وب و سئو»، «وب سایت‌های شخصی»،‌ «بانک و بیمه و شرکت‌های بورسی»، و «تامین‌کنندگان اینترنت و زیرساخت»، برای شرکت در جشنواره باید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به صورت آنلاین پرداخت کنند.

وی گفت: دلیل این تغییر نیز این است که بتوانیم از نظر کیفی و همینطور حقوق مالکیت فکری در برخی شاخه‌ها نظارت بیشتری داشته باشیم. برای مثال در شاخه سازمانی و اطلاع‌رسانی، هرساله آثار زیادی با استفاده از قالب‌ها و سرویس‌های رایگان آماده یا با اتصال دامنه به سرویس های بلاگ اقدام به ایجاد وبسایت کرده و با شرکت این آثار در جشنواره باعث افزایش تعداد آثار کم‌کیفیت در این گروه می‌شدند و چالش‌های زیادی را در پروسه داوری ایجاد می‌کردند. البته این امر در اکثر جشنواره‌های دنیا اتفاق می‌افتد. ما شرایط سخت‌تری برای برخی گروه‌ها اعمال کرده‌ایم تا کنترل کیفیت کسب و کارهای حاضر در گروه‌های فوق بهتر انجام شود. البته برندگان و کاندیدهای سال های گذشته در این گروه‌ها، برای شرکت در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: اضافه شدن هزینه ثبت‌نام برای گروه های مربوط به شاخه اطلاع رسانی هیچ تاثیری روی شاخه های دیگر ندارد و کسب و کار ها آنلاین و استارت‌آپ ها چه در قالب سایت و چه در قالب اپلیکیشن می توانند به صورت کاملا رایگان در شاخه کسب و کار و یا محتوا شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *