شارژ کامل گوشی در 15 دقیقه ممکن شد

پاورتل/ نمایشگاه ChinaJoy یکی از رویدادهای تکنولوژی و سرگری بزرگ است که برخلاف دیگر رویدادهای تکنولوژی به صورت فیزیکی و با درنظر گرفتن معیارهای امنیتی از تاریخ ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) در شانگهای آغاز شده و تا ۳ آگوست (۱۳ مرداد) ادامه دارد. در این نمایشگاه iQOO شارژر شارژ سریع ۱۲۰ واتی و ۱۲۵ واتی خود رابه نمایش گذاشت که بسیاری از علاقمندان به دنیای گوشی‌های هوشمند را مجذوب خود کرده است.

شرکت چینی Oppo عملکرد شارژر ۱۲۵ واتی خود که Flash Charge نام‌گذاری کرده را در نمایشگاه و به‌صورت زنده در معرض نمایش گذاشت و توانست یک گوشی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را فقط در ۵ دقیقه از صفر به ۴۱ درصد شارژ رسانده و در ۲۰ دقیقه باتری این گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد.

سال گذشته باتری ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0 توانست همین‌ کار را در ۳۰ دقیقه انجام دهد که این امر، نکته‌ی مهمی را نشان می‌دهد؛ دو برابر کردن خروجی شارژر به نصف شدن زمان شارژ یک باتری نمی‌انجامد، چون با پرشدن باتری، سرعت شارژ کاهش می‌یابد تا از افزایش بیش از حد دمای باتری جلوگیری شود.

دو برابر کردن خروجی شارژر به نصف شدن زمان شارژ یک باتری نمی‌انجامد.

این باتری قادر است ۲۰ ولت را با جریان ۶.۲۵ آمپر به کابل خروجی دهد، سپس سه مدار داخلی گوشی (با بازده‌ی ۹۸ درصدی) آن را به ۱۰ ولت و ۱۲.۵ آمپر تبدیل می‌کنند. Oppo همچنین برای این شارژر تعداد سنسورهای حرارتی که در SV 2.0 4 عدد بوده را به ۱۰ عدد افزایش داده است. این حسگرها اطمینان حاصل می‌کنند که دمای باتری هیچ‌گاه از ۴۰ درجه سانتی‌گراد تجاوز نکند.

Oppo پس از نمایش زنده‌ی کارکرد این شارژر بیان کرد، این شارژر هم‌اکنون به مرحله‌ی تجاری و تولید انبوه رسیده، پس گمان می‌رود گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند نیز به‌زودی معرفی شوند.

در غرفه‌ای دیگر از این نمایشگاه شرکت iQOO قدرت شارژر ۱۲۰ واتی خود را به رخ همگان کشید؛ این شارژر توانست یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را فقط در ۱۵ دقیقه کاملاً شارژ کند. شارژر جدید iQOO باتوجه به اینکه از شارژر ۱۲۵ واتی Oppo روی کاغذ ضعیف‌تر بوده اما عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان داده است.

البته این شارژر از یک سیستم کاملاً متفاوت استفاده می‌کند؛ این شارژر ۱۲۰ واتی، خروجی خود را با ۲۰ ولت و ۶ آمپر تامین می‌کند که پس از اتصال به گوشی توسط دو مدار داخل گوشی (با بازده ۹۸.۵ درصدی) به دو خروجی ۵ ولت و ۱۲ آمپری تبدیل می‌شوند.

iQOO همچنین عنوان کرد، اولین گوشی خود که از فناوری شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند را در آگوست سال جاری معرفی می‌کند. در یک لیست اخیر نهاد ۳C، گوشی iQOO 3 Pro با شارژ ۵۵ واتی مشاهده شده، پس احتمال می‌رود نسخه‌ی پلاس این گوشی یا پرچمدار دیگری از این شرکت برچسب شارژ ۱۲۰ واتی را به‌دوش بکشد. تصاویری از این گوشی نیز اخیراً توسط افشاگری به‌نام Digital Chat Station بر روی اینترنت قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *