شهرک جدید گوگل احداث می‌شود

پاورتل/ گوگل اعلام کرد که قصد دارد یک شهرک کاملاً جدید برای کارگران خود در Mountain View ، کالیفرنیا ایجاد کند.

پارک میدفیلد که برای منطقه پاورتل شده است، ۴۰ هکتار زمین را شامل می شود و شامل هر مکانی است که از یک شهر کوچک انتظار می رود: از جمله خانه ها ، دفاتر ، مغازه ها ، پارک ها و زمین های ورزشی. شهرک جدید گوگل برای کارمندانش در Middlefield Park البته کاملا انحصاری کارمندان نیست و برخی امکانات برای عموم هم آزاد خواهد بود.

علی رغم اینکه اخیرا گوگل به کارمندان خود اطلاع داده است که حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۱ در خانه کار خواهند کرد، دهکده جدید دارای ۱.۳۳ میلیون فوت مربع فضای اداری و حدود ۱۸۵۰ واحد مسکونی خواهد بود. ۳۰،۰۰۰ فوت مربع نیز به خرده فروشی ، ۲۰،۰۰۰ به فضای مدنی و رویدادها و ۱۲ هکتار برای مناطق سبز اختصاص داده خواهد شد.

به نظر می رسد فلسفه موجود در پردیس جدید Google – که مجاورت با کار باعث زندگی شادتر می شود – با درسهایی که از ظهور کار از راه دور گرفته شده، که نشان می دهد همکاری و بهره وری منوط به حضور فیزیکی نیست، مغایرت دارد.

با این حال، به نظر می رسد گوگل در کنار غول فناوری آمازون، شرط بندی قابل توجهی برای آینده بلند مدت دفتر انجام داده است. مایکل تیموف ، مدیر املاک و مستغلات در گوگل، به Mountain View Voice گفت: [ما می خواهیم] محله ای با استفاده مختلط ایجاد کنیم که بسیاری از نیازها و خدمات در نزدیکی محل زندگی و کار شما باشد.

با این حال، نه تنها کارمندان گوگل در پردیس تازه احداث زندگی می کنند، بلکه بخشی از مسکن جدید برای سایر سانفرانسیسکویی ها اختصاص داده خواهد شد و بسیاری از امکانات دانشگاه نیز برای عموم قابل دسترس خواهد بود.

این پروژه تا حدودی به تحقق تعهد میلیارد دلاری این شرکت در ساخت ۲۰،۰۰۰ خانه جدید در سانفرانسیسکو انجام می شود که برای کاهش تنش در منطقه در مورد تأثیرات غول های دره سیلیکون بر قیمت املاک و مستغلات طراحی شده است.

این شرکت در تلاش است تا ۲۰ درصد از ظرفیت مسکونی پردیس جدید را به مسکن ارزان قیمت (معادل تقریباً ۳۵۰ واحد) اختصاص دهد، و این پیشرفت حاصل از یک پروژه معلق دیگر در سن خوزه است.

تیموف افزود: ما واقعاً [پارک میدفیلد] را به عنوان یک گام به جلو با تعهد مسکن خود می بینیم.

پروژه Mountain View هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، با این وجود برخی ساختمان ها هنوز طراحی نشده اند. مشخص نیست که به ثمر نشستن پارک میدلفیلد چه مدت زمان لازم است.

نظر شما چیست؟ این شهر جدید گوگل می تواند جذاب باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *