شیائومی قابلیتی مخصوص را برای بهبود بازی‌ها معرفی کرد

پاورتل/ امروزه، ظرفیت حافظخ رم در تلفن های هوشمند در حال افزایش است و داشتن دستگاهی با ۸ گیگابایت رم کاملاً رایج است. اگر اهل بازی هستید، شرکت ها تلفن های هوشمند مخصوص بازی با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم را هم ارایه می کنند. امروز قابلیت RamDisk شیائومی برای بهبود بازی رسما معرفی شده است. این ویژگی بر بهینه سازی حافظه رم متمرکز است.

قابلیت RamDisk شیائومی
شیائومی اکنون فناوری رم دیسک را برای تلفن های هوشمند معرفی کرده است. در ابتدایی ترین مفهوم، این فناوری از رم به عنوان حافظه ذخیره سازی استفاده می کند که به نوبه خود عملکرد برنامه یا بازی خاص را افزایش می دهد. (در کامپیوترهای شخصی بخشی از حافظه را به عنوان رم در نظر می گرفتند و اینجا رم را به عنوان حافظه، زیبا نیست؟!)

اگرچه این فناوری برای رایانه ها وجود دارد، اما این اولین بار است که در مورد این فناوری از طریق تلفن های هوشمند می شنویم. با استفاده از این حالت آزمایشی RAMDISK که به تازگی معرفی شده است ، کاربران Mi 10 Ultra می توانند از رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 استفاده کنند.

از فناوری رم دیسک برای کنار گذاشتن بخشی از رم برای استفاده به عنوان ذخیره سازی مجازی استفاده می شود. مزیت استفاده از این سرعت سریع RAM به مراتب بیشتر از فناوری ذخیره سازی مورد استفاده در تلفن های هوشمند است.

به عنوان مثال، تلفن هوشمند شیائومی Mi 10 Ultra از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می کند. سرعت رم در دستگاه ۴۴ گیگابایت بر ثانیه است در حالی که سرعت خواندن و نوشتن UFS 3.1 به ترتیب ۱۷۰۰MB/s و ۷۵۰MB/s است.

برای استفاده از حالت آزمایشی RAMDISK در تلفن هوشمند Mi 10 Ultra خود، باید به بخش “نصب سریع” در Game Center بروید و برای نصب آن وارد حالت بازی آزمایشی شوید. طبق گفته های شرکت، نصب بازی Peace Elite در این حالت حدود ۱۰ ثانیه به طول می انجامد که تقریباً ۱۰۰ درصد سریعتر از حالت نصب معمولی است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰ بازی محبوب از جمله QQ Speed ​​، Glory of the King و Peace Elite پشتیبانی می شوند. اگر دیگر نیازی به آن نباشد، می توانید به راحتی بازی را از دستگاه خود حذف کرده و بدون گذاشتن فایل های پراکنده یا کند کردن سرعت تلفن، حذف خواهد شد.

با این حال، توجه داشته باشید که وقتی باتری تلفن تمام شد یا دستگاه دوباره راه اندازی شد، بازی نصب شده از طریق این حالت RAMDISK از آنجا که در حافظه RAM ذخیره شده از بین می رود. اما، شیائومی همچنین گزینه ای را برای انتقال بازی نصب شده روی رم به حافظه فلش در تلفن هوشمند ارائه می دهد.

نظر شما درباره این ویژگی جذاب شیائومی برای بازی ها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *