عجیب‌ترین سرقت آیفون که در چین اتفاق افتاد

تاکنون افراد مختلفی برای دستبرد زدن به فروشگاه‌های اپل استور به روش‌های متفاوتی متوسل شده‌اند که از سوراخ کردن دیوار گرفته تا هجوم مسلحانه را شامل می‌شود. اما این بار یک زن در چین به روش بسیار عجیبی یک گوشی  iPhone 14 Plus را به سرقت برده است.

همین امسال بود از به سرقت رفتن تعداد ۴۳۶ گوشی آیفون از فروشگاه اپل در واشینگتن نوشتیم. سارقان از طریق سوراخ کردن دیوار توالت فروشگاه مجاور اپل استور، این سرقت نیم میلیون دلاری را رقم زدند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی هم چهار مرد با هجوم به یکی از فروشگاه‌های اپل و سوء استفاده از هراس و سردرگمی به وجود آمده، ۲۶ دستگاه به ارزش ۲۷,۰۰۰ دلار را ظرف تنها چند ثانیه به سرقت بردند. البته یکی از مشتریان تلاش کرد مانع از خروج سارقان شود اما توسط یکی از آنها زمین زده شد. سال گذشته هم طی تنها شش ماه، دو بار به فروشگاه اپل در یکی از شهرستان‌های کالیفرنیا دستبرد زده شد.

سرقت آیفون به روش کاملاً متفاوت در چین
تازه‌ترین دستبرد به فروشگاه اپل که رسانه‌ای شده، در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. این بار زنی در استان فوجیان چین با یک نقشه بسیار عحیب یک گوشی آیفون ۱۴ پلاس را به سرقت برده است. این زن آن‌قدر کابل ضد سرقت متصل به گوشی را با دندان جوید که در نهایت آن را قطع کرد و با یک گوشی آیفون از فروشگاه خارج شد.

همان‌طور که می دانید، در فروشگاه‌ها گوشی‌های در نظر گرفته شده برای آزمایش توسط مشتریان (دمو) را به یک کابل متصل می‌کنند تا مانع از گم شدن یا احتمالاً به سرقت رفتن آن شوند. تصاویر دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد در این مورد، زن چینی از غفلت کارکنان سوء استفاده می‌کند و آن قدر کابل متصل به گوشی را با دندان می‌جود که به طور کامل قطع شود و بتواند گوشی را به سرقت ببرد.

 
تنها پس از خروج این زن از فروشگاه اپل بود که کارکنان متوجه نبود گوشی آیفون شدند. جالب اینکه این زن ظرف تنها ۱.۵ ساعت شناسایی و دستگیر می‌شود.
این زن در بازجویی‌ها به پلیس گفته با قصد خرید آیفون ۱۴ پلاس وارد فروشگاه اپل شده است اما هنگامی که برچسب قیمتی حدوداً ۹۶۰ دلاری آن را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد یکی از گوشی‌های دمو را به سرقت ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *