عملکرد بهتر اگزینوس 2100 سامسونگ نسبت به اسنپدراگون 875

سخت افزار/ سامسونگ به تازگی از چیپست اگزینوس ۱۰۸۰ رونمایی کرده است. این اولین تراشه غول کره‌ای با معماری ۵ نانومتری است و بر روی کاغذ برای یک گوشی میان‌رده بسیار جذاب به نظر می‌رسد. نتایج بنچمارک لو رفته از این چیپست نشان می‌دهد که عملکرد آن بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ است. اما سوالی که مطرح می‌شود اینست که آیا عملکرد اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ پردازنده پرچمدار این شرکت هم از اسنپدراگون بعدی، یعنی ۸۷۵ بهتر خواهد بود؟ به نظر می‌رسد که پاسخ این سوال مثبت است.

Ice Universe افشاگر معروف توئیتری از عملکرد بهتر اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۷۵ کاملاً مطمئن است. همانطور که می‌دانید به طور معمول نسخه چینی و آمریکایی پرچمداران سامسونگ با چیپست‌های ساخت کوالکام ارائه می‌شوند و در دیگر نقاط جهان مانند خاورمیانه و اروپا این گوشی‌ها دارای چیپست اگزینوس خواهند بود. Ice Universe در رابطه با عملکرد دو چیپست آینده گفته است:

“تقریباً مسلم است که پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۷۵ قدرتمندتر است و کاربران اروپایی در نهایت خوشحال خواهند بود.”
در طول سال‌های گذشته گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون عملکرد بهتری در مقایسه با اگزینوس داشتد. به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفت تا از طراحی ARM به جای طرح‌های سفارشی پردازنده خود استفاده کند. برخلاف تصورات پیشین، انتظار می‌رود که اسنپدارگون ۸۷۵ و اگزینوس ۲۱۰۰ از پیکربندی یکسانی در هسته‌های خود استفاده کنند و از آنجاییکه سازنده هر دو تراشه احتمالاً سامسونگ خواهد بود، حتی اگر عملکرد اگزینوس به خوبی اسنپدراگون نباشد، اختلاف آنها مانند گذشته محسوس نخواهد بود.

انتظار می‌رود که هر دو تراشه از Arm Cortex-X1 به عنوان هسته اصلی، سه هسته Cortex-A78 و ۴ هسته Cortex-A55 استفاده کنند. اگزینوس ۲۱۰۰ احتمالاً دارای پردازنده گرافیکی Mali-G78 و اسنپدراگون ۸۷۵ دارای Adreno 660 خواهد بود. با این تفاوت باید دید که عملکرد گرافیکی دو تراشه به چه صورت خواهد بود و کدامیک بهترند.

به نظر شما سامسونگ می‌تواند امسال چیپست قوی‌تری از اسنپدراگون ۸۷۵ برای پرچمداران جدید خود معرفی کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *