با وجود اینکه اپل هنوز هدست واقعیت ترکیبی خود را رونمایی نکرده، ولی این شرکت روند توسعهی عینک هوشمند را هم آغاز کرده است. اما مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که این محصول در بهترین حالت سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به دست کاربران میرسد.
این افشاگر نوشته که روی تکنولوژی «متالنز» کار میکند که این تکنولوژی قرار است در ابتدا برای آیفونها و آیپدها مورد استفاده قرار بگیرد. اپل میخواهد تولید انبوه این تکنولوژی را در سال ۲۰۲۴ برای استفاده در سیستم فیس آیدی آیپد پرو آغاز کند و سپس در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به آیفون راه پیدا میکند. اگر روند توسعه مطابق با برنامههای اپل پیش برود، این فناوری در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به عینک هوشمند اپل راه پیدا میکند.
-
باتری موبایل مدل EB-BJ805ABE ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A6 Plus
خرید محصول -
تیشرت آستین کوتاه مردانه اسپیور مدل 2M01-9
خرید محصول -
شارژر همراه مایپو مدل Power Cube 5000l ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت
خرید محصول -
پاپیون مردانه ال سی وایکیکی مدل 8W8927Z8-NEWBLACK
خرید محصول -
تی شرت ورزشی زنانه پانیل مدل 183Y
خرید محصول -
شارژر فندکی ریمکس مدل RCC303
خرید محصول -
کاور کوتتسی مدل CS7050-BK مناسب برای اپل واچ ۴۴ میلی متری
خرید محصول -
کفش پیاده روی کد ۳۰۴۰
خرید محصول
باید خاطرنشان کنیم لنزهای سنتی که در تعداد زیادی از دوربینهای عکاسی، فیلمبرداری و گوشیهای هوشمند استفاده میشوند، به طور منحنی و مبتنی بر پلاستیک یا شیشه هستند. اما فناوری متالنز امکان استفاده از لنزهای تخت شیشهای را مهیا میکند و در ضمن کیفیت تصویر را هم کاهش نمیدهد. اپل در زمینهی توسعهی این فناوری تنها نیست و در این بخش شرکتهایی مانند الجی هم مشغول فعالیت هستند.
این فناوری در بخشهای مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت ولی یکی از مهمترین کاربردهای آن، در بین هدستها و عینکهای هوشمند خواهد بود. در سال ۲۰۲۱، مینگ-چی کو اعلام کرد که اپل تا سال ۲۰۲۵ از عینک هوشمند خود رونمایی میکند. اما حالا بر اساس این گزارش جدید، ظاهرا باید چند سال بیشتر برای دسترسی به این عینک صبر کنیم.
در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل هم خبرهای خوبی به گوش نمیرسد. با وجود اینکه احتمالا حدود دو ماه دیگر در رویداد WWDC 2023 با این هدست روبرو میشویم، ولی بر اساس گزارشهای منتشر شده، کارکنان اپل نسبت به موفقیت این محصول اصلا امیدوار نیستند و در کل بازار هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هیچوقت نتوانستهاند به موفقیت در حد انتظار شرکتها دست پیدا کنند.