غول 20 گیگابایتی فراموش شده انویدیا را ببینید

شایعات در مورد نسخه ۲۰ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 Ti از زمان معرفی ریزمعماری Ampere وجود داشته است. به تازگی تصاویری منتشر شده که این شایعات را تایید می‌کنند. با این وجود به نظر می‌رسد انویدیا تصمیم گرفته این کارت گرافیک را به بازار نفرستد. با ادامه خبر همراه باشید.

انویدیا نسخه ۲۰ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 Ti را در برنامه داشت و حتی شایعاتی از زمان معرفی آن نیز مطرح شده بود. با این وجود، تیم سبز تصمیم گرفت در لحظه آخر معرفی این کارت گرافیک را لغو نماید. اکنون تصاویری از این کارت گرافیک منتشر شده است.

کارت گرافیک ۲۰ گیگابایتی RTX 3080 Ti 
تصمیم انویدیا موجب شد که شرکت‌هایی مانند MSI و گیگابایت که خیلی زود نمونه‌هایی از کارت گرافیک RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت VRAM را آماده کرده بودند، با مشکل روبرو شوند. برخی از این محصولات به ماینرها و برخی دیگر به خرده فروشان فروخته شدند تا وجود این کارت گرافیک افشا شود.

باید به این نکته اشاره کرد که پشتیبانی درایورها برای این کارت گرافیک نیز به بیشتر از یک سال قبل برمی‌گردند. با توجه به داده‌ها، کارت گرافیک ۲۰ گیگابایتی RTX 3080 Ti از پردازنده گرافیکی GA102 با ۱۰۴۹۶ هسته CUDA برخوردار است و به ۲۰ گیگابایت حافظه با فرکانس ۱۱۸۸ مگاهرتز مجهز شده است. 

این کارت گرافیک همچنین از اورکلاک برای رم ویدئویی و پردازنده گرافیکی به ترتیب تا ۱۳.۶ درصد و ۱۰۹ مگاهرتز پشتیبانی می‌نماید تا سرعت به ۲۱.۶ گیگابیت بر ثانیه برسد. کارت گرافیک RTX 3080 Ti با ۲۰ گیگابایت حافظه توانسته به ۲۱ هزار امتیاز در TimeSpy دست پیدا نماید که از نسخه ۱۲ گیگابایتی با ۱۹.۶ هزار امتیاز، بیشتر است. اطلاعاتی در مورد مصرف کارت گرافیک در دست نیست.

یک فروشنده به تازگی کارت گرافیک ۲۰ گیگابایتی RTX 3080 Ti را با قیمت ۱۱۰۰ دلار برای فروش گذاشته است. این کارت گرافیک در حال حاضر تنها می‌تواند ارزش کلکسیونی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *