قابلیت SharePlay اپل iOS 15 رسما معرفی شد

پاورتل/ نمی دانم شما اهلش هستید یا نه اما مثلا دیدن یک فیلم با دوستتان یا شنیدن یک آهنگ به صورت همزمان با آن، علاوه بر رمانتیک بودن داستان؛ کارایی های خوبی دارد. امشب قابلیت SharePlay اپل iOS 15 رسما معرفی شد. ویژگی SharePlay اجازه می دهد که با هم و همزمان فیلم ببینید یا آهنگ گوش کنید و بیشتر.

 قابلیت SharePlay
اپل از طریق قابلیتی که SharePlay نامیده می شود اشتراک ویدیو و موسیقی را به FaceTime آورده است. فیس تایم که حالا نسخه وب دارد و در اندروید و ویندوز هم قابل استفاده خواهد بود. با استفاده از SharePlay کاربران می توانند محتوایی را به صورت همزمان با دیگران و در حین تماس، تماشا یا گوش دهند. یا مثلا با داشتن محتوا روی Apple TV می توانید تماس و محتوا را به صورت تصویر در تصویر روی تلویزیون ببینید!

ویژگی SharePlay فقط به Apple TV و Music محدود نخواهد شد، این یک API است که سایر توسعه دهندگان می توانند خدمات خود را در آن ادغام کنند و Disney Plus ، Hulu ، TikTok و موارد دیگر از قبل در آن حضور دارند (البته Netflix به طور قابل توجهی وجود ندارد).

این ویژگی حتی برای کاربرانی که با استفاده از فیس تایم وب به تماس می پیوندند پشتیبانی می شود.

نظر شما درباره این ویژگی جدید اپل چیست؟ به نظر من واقعا می تواند جذاب باشد. البته بحث پهنای باند مورد نیاز باید بعدا بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *