قیمت کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس مشخص شد

پاورتل/ هنوز قیمت یا تاریخ دقیق عرضه‌ی اکس‌باکس سری اکس به طور رسمی مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد دقایقی پیش جزئیاتی در رابطه با آن از طریق یک تبلیغ فاش شده باشد.

وبسایت خبری کریتیکال هیت (Critical Hit) متذکر شده است که پرینگلز (Pringles) اخیراََ بسته‌های خود را که با همکاری اکس‌باکس و اسپانسر مایکروسافت به آفریقای جنوبی ارسال کرده است و به مشتریان این شانس را می‌دهد که برنده‌ی یک کنسول اکس‌باکس سری اکس و اشتراک اکس‌باکس گیم‌پس (Xbox Game Pass) باشند.

به طور کلی ۴۶ کنسول ارائه خواهد شد که همگی باهم حدود ۳۷ هزار دلار قیمت دارند. با انجام یک تقسیم متوجه می‌شویم که هر اکس‌باکس نزدیک به ۶۱۱ پوند یا ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. با توجه به سابقه‌ی قبلی عرضه‌ی کنسول‌ها در آمریکا و اروپا می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالاََ با قیمتی ۵۹۹ دلاری(حدود ۱۳.۸ میلیون تومان) رو به رو خواهیم شد.

همان‌طور که می‌دانید شرکت مایکروسافت به طور رسمی صحبتی از قیمت کنسول نسل بعدی خود به میان نیاورده است و شانس بالایی وجود دارد که با قیمت ۵۹۹ دلاری مواجه نشویم. اگرچه این قیمت منطقی به نظر می‌رسد با توجه به قدرتی که اکس‌باکس سری اکس به ارمغان می‌آورد اما شایعه‌های مختلفی وجود دارند که به ما می‌‌گویند مایکروسافت برای هر گونه ضرر سخت‌افزاری آمادگی دارد و احتمالاََ این موضوع باعث شود شاهد قیمتی بسیار پایین‌تر از انتظارات باشیم.

از طرفی به نظر نمی‌رسد شرکت مایکروسافت نگران قیمت‌گذاری اکس‌باکس سری اکس باشد چرا که آن‌ها استراتژی خود را پیرامون تعداد کاربران بنا کرده‌اند و بنا بر صحبت‌های آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در ماه ژوئن گذشته، آن‌ها خیلی نگران تعداد دستگاه فروش رفته نیستند. وی در این باره گفته بود: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که ارزش مناسبی را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم. قیمت عامل مهمی به حساب می‌آید اما استراتژی اصلی ما پیرامون بازی‌بازان بنا شده است نه دستگاه. اگر امسال سالی نیست که خانواده‌ها تصمیم به خرید اکس‌باکس جدید بگیرند، خب مشکلی نیست. استراتژی ما امسال حول تعداد فروش اکس‌باکس سری اکس شکل نگرفته است.»

کنسول اکس‌باکس سری اکس در تعطیلات سال جاری در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد. هنوز قیمت و تاریخ دقیق عرضه مشخص نیست و ما انتظار داریم در ماه سپتامبر رویدادی برگزار و اطلاعات تکمیلی به اشتراک گذاشته شود. همچنین بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات فاش شده از سوی چندین منبع معتبر و تبلیغات در دسترس قرار گرفته‌ی زودهنگام، مایکروسافت قصد دارد یک کنسول ضعیف‌تر اما ارزان برای مخاطبین خود عرضه کند که قابلیت اجرای عناوین نسل بعدی را با رزولوشن ۱۰۸۰p خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *