لوگوی اسنپدراگون 8Gx Gen 1 چند روز پیش از رونمایی فاش شد

تنها ۴ روز به رویداد بزرگ کوالکام باقی مانده است و در همین فاصله مشخص شده که Snapdragon 8 Gen 1 قرار است گل سرشبد این رویداد باشد. اما ظاهرا این تراشه قرار است با نامی متفاوت، یعنی Snapdragon 8Gx Gen 1 رونمایی شود. در همین راستا و در فاصله چند روز مانند به مراسم رونمایی بزرگ کوالکام لوگوی تراشه اسنپدراگون ۸Gx Gen 1 توسط @Za_Raczke لو رفته است.

این لوگو از صفحه “Testing icon” از سایت کوالکام شکار شده و در کنار آن عبارت “Test123” نوشته شده است. به نظر می‌رسد که یک قالب آماده است که کوالکام تصمیم دارد آن را با متن واقعی پر شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

انتظار می‌رفت که نام چیپست پرچمدار جدید کوالکام “اسنپدراگون ۸ نسل ۱” باشد. البته کوالکام نام دقیق آن را تأیید نکرده بود و تنها به جدیدترین پلتفرم خود که سری ۸ اسنپدراگون است، اشاره کرده بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که چیپست جدید در واقع ۸Gx نامگذاری شود.

۸Gx به چه معنای خواهد بود؟
 
کوالکام پیش از این از نام ۸cx برای تراشه‌های لپ‎تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر آرم استفاده کرده بود. تراشه ۸c نیز به نوعی نسخه ضعیف‌تر آن و ۷c نسخه اقتصادی به حساب می‌آید. اگر منظور از حرف C تراشه‌های مخصوص Computer باشد، حرف G تراشه جدید نماد چه خواهد بود؟

براساس طرح نامگذاری فعلی کوالکام تراشه‎هایی که دارای پسوند G هستند، نشان دهنده این موضوع هستند که تراشه‌های مذکور دارای کلاک اسپید بالاتری در GPU هستند، مانند Snapdragon 765 و ۷۶۵G. حرف X هم می‌تواند نشان‌دهنده بالارده بودن تراشه‌ها باشد.

با وجود آنکه به نظر می‌رسد این تحلیل‌ها تا حد زیادی منطقی و نزدیک به واقعیت باشد، نمی‌توان با قطعیت در خصوص آنها اظهار نظر کرد. اما خوشبختانه ۳۰ نوامبر، یعنی ۹ آذر رویداد بزرگ کوالکام برگزار خواهد شد و به زودی با اخبار تکمیلی پیرامونی پیرامون این موضوع در خدمت شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *