یک مدیر سامسونگ میگوید همهی عکسهای ثبتشده غیرواقعی هستند و چیزی بهنام عکس واقعی وجود ندارد.
معاون اجرایی سامسونگ در دفاع از عکسهای ثبتشده توسط هوش مصنوعی با گوشیهای این شرکت، در اظهار نظری جنجالی میگوید همهی عکسها غیرواقعی (فیک) هستند.
مارکز برونلی، یوتیوبر معروف، مدتی پیش عکسی با گلکسی S23 اولترا از ماه به ثبت رساند که بحثهای زیادی پیرامون واقعی یا غیرواقعی بودن آن بین کاربران شکل گرفت.
-
بوت مردانه نسیم مدل هامبورگ کد NSM 7015
۶,۹۹۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
اسپیکر هنگ مدل ۱۵۱۲
خرید محصول -
مبدل USB-C به VGA
خرید محصول -
شطرنج رجال کد ۰۰۱
خرید محصول -
تاپ نوزادی آدمک طرح فیل
خرید محصول -
ساعت هوشمند میدسان مدل X3
اطلاعات بیشتر -
استند گلدان مدل استوانه ای مجموعه ۳ عددی
۴۱۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
دسته موتور چپ مدل t11-1001110pa مناسب برای ام وی ام X33s
اطلاعات بیشتر
پاتریک کامت، معاون اجرایی سامسونگ، میگوید: «چیزی بهعنوان تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه سنسوری برای ثبت چیزی داشته باشید، [آنچه میبینید] بازتولید میکنند و این به معنای هیچ است. هیچ تصویر واقعیای وجود ندارد.»
کامت ادامه میدهد: «شما میتوانید یک تصویر واقعی را با گفتنِ من آن عکس را گرفتم تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینهسازی زوم، فوکوس خودکار و صحنه استفاده کنید [بهنظر شما] آیا واقعی است؟ یا همهی آنها نوعی فیلتر محسوب میشود؟»
درحالیکه ممکن است برخی از عکاسان از اظهار نظر مدیر اجرایی سامسونگ رنجیده شوند، او یک سؤال اساسی مطرح میکند: یک عکس واقعاً چیست؟ مدلهای مختلف گوشی آیفون، گوشی گوگل و گوشی سامسونگ علاوهبر تکنیکهای پیشرفته، چندین فریم را در دوربینهای مختلف گوشی ترکیب میکنند تا تصاویر نهاییای که روی گوشی میبینیم، ساخته شود.
بحث پیرامون هوش مصنوعی و کاربردهایش در بخشی عکاسی داغ است و جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی سری گلکسی S24 قابلیتهای عکاسی ویژهای به کمک هوش مصنوعی ارائه میکنند.
کامت در گفتوگویش با TechRadar میگوید صنعت هوش مصنوعی باید قانونمند شود، دولتها حق دارند نگران باشند و سامسونگ قصد دارد به آنها کمک کند.
معاون اجرایی سامسونگ میگوید که این شرکت میخواهد دو چیز را به مصرفکنندگان بدهد؛ راهی برای ثبت لحظات و راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید که هر دو از هوش مصنوعی استفاده میکنند اما مورد دوم از واترمارکهایی بهره خواهد برد تا مردم متوجه تفاوتها شوند.