یک مدیر سامسونگ میگوید همهی عکسهای ثبتشده غیرواقعی هستند و چیزی بهنام عکس واقعی وجود ندارد.
معاون اجرایی سامسونگ در دفاع از عکسهای ثبتشده توسط هوش مصنوعی با گوشیهای این شرکت، در اظهار نظری جنجالی میگوید همهی عکسها غیرواقعی (فیک) هستند.
مارکز برونلی، یوتیوبر معروف، مدتی پیش عکسی با گلکسی S23 اولترا از ماه به ثبت رساند که بحثهای زیادی پیرامون واقعی یا غیرواقعی بودن آن بین کاربران شکل گرفت.
-
انگشتر مدل RQ700
خرید محصول -
لوستر ۵ شعله چشمه نور کد A811/5
خرید محصول -
ادو پرفیوم زنانه زرژوف کاساموراتی مدل Gran Ballo حجم ۱۰۰ میلی لیتر
خرید محصول -
صندلی تاشو کد ۱۵
خرید محصول -
رنگ مو بیول سری PEARL شماره ۹.۲۱ حجم ۱۰۰ میلی لیتر رنگ بلوند مرواریدی خیلی روشن
۳۱۰,۹۰۰ ﷼ خرید محصول -
چاقو سفری کلمبیا مدل Ri20
۳۲۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
ناخن مصنوعی نوتریگا مدل JXJ2032 بسته ۲۴ عددی
خرید محصول -
شارژر همراه هترون مدل HPB10000B ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلیآمپرساعت
خرید محصول
پاتریک کامت، معاون اجرایی سامسونگ، میگوید: «چیزی بهعنوان تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه سنسوری برای ثبت چیزی داشته باشید، [آنچه میبینید] بازتولید میکنند و این به معنای هیچ است. هیچ تصویر واقعیای وجود ندارد.»
کامت ادامه میدهد: «شما میتوانید یک تصویر واقعی را با گفتنِ من آن عکس را گرفتم تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینهسازی زوم، فوکوس خودکار و صحنه استفاده کنید [بهنظر شما] آیا واقعی است؟ یا همهی آنها نوعی فیلتر محسوب میشود؟»
درحالیکه ممکن است برخی از عکاسان از اظهار نظر مدیر اجرایی سامسونگ رنجیده شوند، او یک سؤال اساسی مطرح میکند: یک عکس واقعاً چیست؟ مدلهای مختلف گوشی آیفون، گوشی گوگل و گوشی سامسونگ علاوهبر تکنیکهای پیشرفته، چندین فریم را در دوربینهای مختلف گوشی ترکیب میکنند تا تصاویر نهاییای که روی گوشی میبینیم، ساخته شود.
بحث پیرامون هوش مصنوعی و کاربردهایش در بخشی عکاسی داغ است و جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی سری گلکسی S24 قابلیتهای عکاسی ویژهای به کمک هوش مصنوعی ارائه میکنند.
کامت در گفتوگویش با TechRadar میگوید صنعت هوش مصنوعی باید قانونمند شود، دولتها حق دارند نگران باشند و سامسونگ قصد دارد به آنها کمک کند.
معاون اجرایی سامسونگ میگوید که این شرکت میخواهد دو چیز را به مصرفکنندگان بدهد؛ راهی برای ثبت لحظات و راهی برای ایجاد یک واقعیت جدید که هر دو از هوش مصنوعی استفاده میکنند اما مورد دوم از واترمارکهایی بهره خواهد برد تا مردم متوجه تفاوتها شوند.