مشخصاتی که گلکسی M51 با آنها معرفی می‌شود

پاورتل/ اولین بار در آگوست (مرداد) سال گذشته بود که شایعه‌هایی در مورد گوشی بعدی سری M سامسونگ با نام گلکسی M41 به گوش رسید، اما دو ماه پیش مشخص شد نام جدیدترین عضو خانواده M سامسونگ، M51 خواهد بود. امروز نیز صفحه‌ی پشتیبانی این گوشی در وب‌سایت سامسونگ باز شد و این امر یعنی به معرفی میان‌رده‌ی جدید سامسونگ بسیار نزدیک هستیم.

با توجه به اینکه سامسونگ مدل‌های بعدی خانواده‌های A و M را اصولاً با اضافه کردن عدد یک به نام آنها مانند A71 و M31 معرفی می‌کرد، همه انتظار داشتند نام عضو بعدی سری M، گلکسی M41 باشد. اما خبرها حاکی از آن است که غول کره‌ای M51 را به‌عنوان نام جدیدترین گوشی سری M خود در نظر گرفته است. به‌تازگی نیز صفحه‌ی پشتیبانی مربوط به این گوشی در وب‌سایت سامسونگ در کشور روسیه باز شده و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.

پس از مشخص شدن نام این گوشی، حالا می دانیم گلکسی M51 از پنل‌های OLED یک شرکت ثالث چینی به جای پنل‌های همیشگی سامسونگ استفاده کرده است و نمایشگر آن از نوع Super AMOLED خواهد بود.

طبق رندرهای لو رفته از این گوشی، گلکسی M51 سامسونگ از یک ترکیب سه‌گانه‌ی دوربین استفاده می‌کند. اما منابع دیگر خبر از یک ترکیب چهارگانه دوربین می‌دهند که به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است.

انتظار می‌رود نمایشگر گلکسی M51 با طراحی حفره‌ای برای دوربین سلفی ساخته شده و دارای ابعاد ۱۶۲.۶ x 77.5 x 8.5 میلی‌متری باشد. همچنین این تصاویر یک سنسور اثر انگشت را نیز در قسمت پشتی گوشی نشان می‌دهند.

در مورد چیپست این گوشی هنوز اطلاعات موثقی وجود ندارد، اما چند ماه پیش شماره مدل SM-M515F با چیپست اسنپ‌دراگون ۶۷۵ و ۸ گیگابایت رم در بنچمارک‌ Geekbench مشاهده شد. البته برخی منابع دیگر بر این باورند که سامسونگ برای Galaxy M51 از چیپست اسنپ‌دراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند.

این گوشی اخیراً در یکی از تاییدیه‌های FCC مشاهده شده و مشخص شد این دستگاه به قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی (۹ ولت در ۲.۷۷ آمپر) مجهز است. در این لیست کانال‌های مخابراتی قابل پشتیبانی و امکانات ارتباطی این گوشی نیز مشخص شد که در تصویر مشاهده می‌کنید.

گوشی گلکسی M51 به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ مجهز است و انتظار می‌رود دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشد. اگر این مشخصات صحیح باشند، عضو جدید خانواده‌ی گلکسی M سخت‌افزاری نزدیک به گلکسی A71 داشته و انتظار می‌رود سامسونگ قیمت در حدود  گلکسی A71 را برای آن در نظر گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *