معرفی اپ – افزایش کیفیت عکس با کمک هوش مصنوعی

اپلیکیشن EnhanceFox عنوانی فریمیوم است که بیشتر امکانات آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ اما محدودیت‌هایی نیز برای بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف از سوی توسعه‌دهنده تعریف شده است. در نتیجه از همان ابتدای ورود به برنامه، با تبلیغات مرتبط با خرید حق اشتراک جهت رفع محدودیت‌ها مواجه خواهید شد. 

پس از گذر از آموزش ابتدایی و تبلیغات، به صفحه اصلی برنامه خواهید رسید که تمامی امکانات اپ را درون خود جای داده است. اولین گزینه در بخش بالایی صفحه، Enhance Photo نام دارد که ویژگی اصلی اپلیکیشن محسوب می‌شود. طبق توصیه سازندگان برنامه، قابلیت گفته شده برای بهبود کیفیت تصاویر پرتره و قدیمی یا فایل‌هایی با رزولوشن پایین کاربرد دارد. همچنین تصاویر آسیب‌دیده، فایل‌هایی با کیفیت بالا و عکس‌هایی که تشخیص چهره در آن‌ها دشوار باشد، برای استفاده در این حالت مناسب نخواهند بود.

در ادامه کاربر می‌تواند اقدام به انتخاب تصویر موردنظر خود از حافظه داخلی دستگاه کند. چندین حالت برای بهبود کیفیت تصاویر در نظر گرفته شده است که اولین و ساده‌ترین آن‌ها، Basic نام دارد. در حالت مذکور می‌تواند از تصاویر کارتونی، نقاشی‌های روغنی و عکس‌های منظره استفاده کرد که ممکن است جلوه رنگ روغن را در آن‌ها ایجاد کند. همچنین میزان شارپ بودن تصاویر افزایش پیدا می‌کند و از نویز آن‌ها کاسته می‌شود و نتیجه چندان خوبی در تصاویری با رزولوشن بسیار بالا یا بسیار پایین به جای نمی‌گذارد. برای بهره‌گیری از حالت Basic، کاربر باید اقدام به مصرف اعتبار رایگان داخل برنامه کند.

همانطور که از نام حالت پرتره (Portrait) مشخص است، برای بهبود جزئیات چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصاویر کم کیفیت ثبت شده با موبایل یا تصاویر قدیمی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده در این حالت خواهند بود. در طی فرایند، میزان روشنایی چهره افزایش پیدا خواهد کرد و نویز تصویر همراه با ناهمگونی‌های پوست کاهش می‌یابد. حالت Super پیشرفته‌ترین قابلیتی است که در اختیار کاربران قرار دارد و به گفته سازندگان، از هوش مصنوعی مبتنی بر پردازش ابری جهت بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کند که روی وضوح نهایی فایل‌های پرتره تاثیرگذار است. اتصال به اینترنت و بهره‌مندی از اشتراک ویژه برای استفاده از حالت Super ضروری خواهد بود.

پس از انتخاب فایل و حالت موردنظر خود، می‌توانید با لمس کلید Start، فرایند بهبود کیفیت تصویر را شروع کنید. آیکن کراپ قرار گرفته در بخش بالایی صفحه هم برای تغییر اندازه تصویر پیش از ویرایش، قابل استفاده خواهد بود. اکنون پیامی مبنی بر ضرورت مشاهده یک ویدیوی تبلیغاتی جهت دسترسی به فایل نهایی نمایش داده می‌شود. بدیهی است که با بهره‌گیری از اشتراک ویژه، دیگر نیازی به مشاهده ویدیوی تبلیغاتی وجود نخواهد داشت. 

برنامه به کاربران توصیه می‌کند تا برای داشتن دقت بیشتر در بهبود کیفیت تصاویر، از بستن آن و مراجعه به سایر اپ‌ها یا خاموش کردن صفحه خودداری کنند. در نهایت پس از تکمیل صد درصدی فرآیند، کاربر می‌تواند اقدام به مقایسه تصویر اصلی و جدید کند. همچنین با لمس آیکن ذخیره در گوشه بالایی سمت راست، فایل خروجی روی حافظه داخلی دستگاه قرار می‌گیرد و امکان اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود خواهد داشت.

تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی، یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن EnhanceFox است که می‌تواند برای دمیدن روح تازه به تصاویر قدیمی مورد استفاده قرار بگیرد. البته تصاویر موردنیاز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند و آسیبی در آن‌ها دیده نشود. در نتیجه بهتر است در ابتدا از طریق قابلیت بهبود کیفیت، اقدام به افزایش رزولوشن تصویر کنید و سپس آن را رنگی نمایید.  
  
قابلیت Photo Retouch نیز می‌تواند برای حذف اشیاء ناخواسته در تصاویر مورد استفاده قرار بگیرد. سه ابزار Brush (قلمو)، Lasso و Mask در اختیار کاربران قرار دارند که به کمک آن‌ها می‌توانند اقدام به انتخاب بخش موردنظر و حذف آن کنند. برای انجام این کار تنها کافیست محدوده دلخواه را درنظر بگیرید و سپس کلید Go را لمس کنید. اگر نتیجه کار مورد رضایت شما نبود، می‌توانید با لمس کلید Alter اقدام به تغییر جلوه اعمال شده، کنید.

از سایر امکانات اپلیکیشن EnhanceFox می‌توان به قابلیت بهبود تصاویر سلفی اشاره کرد که به گفته راهنمای درون اپلیکیشن، برای رفع مشکلاتی مانند آکنه و پف زیر چشم در چهره کاربرد دارد. ویژگی Auto Blur هم برای محو کردن خودکار پس زمینه و Adjust Photo برای بهینه‌سازی تنظیمات تصویر درنظر گرفته شده است.

در پایان باید به امکان اسکن تصاویر از طریق اپلیکیشن EnhanceFox نیز اشاره کرد که برای تبدیل تصاویر چاپی به دیجیتال همراه با بهبود کیفیت و رنگی کردن کاربرد دارد. اگرچه تقریباً تمامی قابلیت‌های یافت شده درون برنامه در سایر عناوین رقیب یا نرم افزارهای اختصاصی ویرایش تصویر وجود دارند؛ اما گردآوری آن‌ها به صورت یکجا می‌تواند کار افراد را آسان‌تر کند. البته افزونه‌های اختصاصی بهبود کیفیت تصویر فتوشاپ یا ابزارهای حذف عناصر ناخواسته در تصویر می‌توانند عملکرد به مراتب بهتری از خود نسبت به آنچه در اپ گفته شده وجود دارد، نشان دهند.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۱۱۰ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *