نگاه دوگانه یوتیوب به iOS 14 و iPadOS

پاورتل/ درحالی‌که کاربران برای استفاده از قابلیت تصویر در تصویر روی iOS 14 نیاز به برخورداری از حساب پریمیوم یوتیوب دارند؛ اما این ویژگی در iPadOS همچنان رایگان است.
   
یکی از ویژگی‌های بزرگ iOS  ۱۴ حالت تصویر در تصویر نام دارد. این ویژگی اجازه می‌دهد که در پنجره‌ای کوچک به تماشای ویدیوها بپردازید و علاوه‌بر آن به انجام کارهای دیگر مانند وب‌گردی، بازی و موارد دیگر سرگرم شوید. چنین قابلیتی می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ برای مثال ویدیویی از یوتیوب را در مرورگر سافاری تماشا کرده و هم‌زمان با دوستانتان چت کنید یا ایمیل‌های جدیدتان را بخوانید.

بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ویژگی تصویر در تصویر iOS 14 تنها برای مشترکان سرویس پریمیوم یوتیوب قابل دسترس خواهد بود و بزرگ‌ترین سایت استریم ویدیوی دنیا ویژگی ذکرشده را دراختیار مشترکان معمولی قرار نمی‌دهد. یوتیوب چندی پیش سرویسی را معرفی کرد که کاربران نسبت به حساب‌های معمولی از امکانات بیشتری برخوردار باشند و گویا استفاده از حالت تصویر در تصویر iOS 14 نیز یکی از این ویژگی‌ها خواهد بود.

به‌ گفته‌ی رسانه‌ها چنین قابلیتی در نسخه بتای iOS 14 با حساب‌های معمولی یوتیوب دردسترس قرار داشت و تمامی کاربران یوتیوب می‌توانستند از این ویژگی استفاده کنند. در هر صورت، سیاست‌های گوگل روی تغییر دستورالعمل‌های یوتیوب بی‌تأثیر نیست. درواقع سیاست‌های گوگل سبب می‌شود که کاربران علاقه‌مند به استفاده از قابلیت تصویر در تصویر، مجبور به خرید حساب ویژه یوتیوب پریمیوم شوند.

درحال‌حاضر اگر با آیپد  بخواهید از ویژگی تصویر در تصویر برای تماشای ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید، نیازی به خرید حق اشتراک یوتیوب پریمیوم ندارید و حتی با حساب‌های معمولی نیز همچنان می‌توانید از تماشای ویدیوها با قابلیت تصویر در تصویر لذت ببرید. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که حذف قابلیت تصویر در تصویر برای کاربران معمولی یوتیوب روی پلتفرم iOS 14 به خاطر نقص فنی بوده است یا زیرمجموعه گوگل می‌خواهد از این طریق، حساب ویژه یوتیوب پریمیوم را بفروشد.

گوگل و اپل  هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند. نظر شما کاربران گرامی در مورد اقدام اخیر یوتیوب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *