هواوی نمایشگر هوشمند با سیستم عامل هارمونی برای خودروها معرفی می‌کند

پاورتل/ سیستم عامل هواوی به نام هارمونی یا Hongmeng هنوز وارد دنیای گوشی‌های هوشمند نشده، با این حال به نظر می‌رسد در آینده این کمپانی یک نمایشگر هوشمند مجهز به این سیستم عامل برای خودروها معرفی می‌کند.

سال گذشته میلادی مدیرعامل بخش کسب و کار مصرفی هواوی، «یو چنگ‌دونگ» اعلام کرد که استراتژی نمایشگر هوشمند این کمپانی چهار بخش خانه، دفتر، خودرو و ورزش را پوشش می‌دهد. در سپتامبر سال جاری میلادی شرکت «Huawei Electric Technology» با سرمایه نزدیک به ۳.۷ میلیون دلار به ثبت رسید که هواوی ۱۰۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

این شرکت جدید شامل بخش مهندسی و تحقیق و توسعه به همراه تولید و فروش تجهیزات خودرو می‌شود. در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال هواوی (HDC)، این کمپانی یک انجمن فرعی با عنوان «HMS for Car Smart Mobility» با موضوع «اکتشاف زندگی بهتر خودروی دیجیتال» برگزار و در آن راه حل جدیدی برای سرویس ابری خودروها معرفی کرد.

این کمپانی در حال همکاری با چندین سازنده خودرو مانند ولوو و «هونگ‌چی» و شرکت‌های دیگر یمانند «Liebli» و «Tongcheng Travel» است. طبق گفته هواوی، HMS برای خودرو قادر به ارتباط با گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، اسپیکرها، نمایشگرهای هوشمند و سایر دستگاه‌ها است و یک تجربه هوشمند در هنگام سفر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

با تحریم این شرکت از سوی ایالات متحده آمریکا، سیستم عامل هارمونی معرفی شد. این کمپانی هنوز از این سیستم عامل برای گوشی‌های خود استفاده نکرده، اما در آینده آن را برای برخی از محصولات خود با رابط کاربری EMUI 11 منتشر خواهد کرد. اولین موبایل مجهز به این سیستم عامل نیز سال آینده میلادی از راه می‌رسد.

این کمپانی همچنین قصد دارد برای افزایش محبوبیت سیستم عامل هارمونی و سرویس‌های HMS، آن‌ها را در اختیار رقبا قرار دهد. هواوی همراه با معرفی نسخه دوم این سیستم عامل از تلاش خود برای نصب آن روی ۲۰۰ میلیون دستگاه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *