هکرهای روس برای حمله سایبری به المپیک توکیو متهم شدند

پاورتل/ دولت بریتانیا می‌گوید هکرهای روسی قصد حمله سایبری به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و مختل کردن آن را داشته‌اند.

مقامات بریتانیایی می‌گویند هکرهای روسی با انجام عملیات شناسایی، برگزارکنندگان بازی‌ها، سرویس‌های لجستیک و اسپانسرها را هدف قرار داده‌اند. «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا اقدامات خرابکارانه هکرهای روسی علیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک را به شدت محکوم کرد.

هکرهای روسی سال ۲۰۱۸ علیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ حملات سایبری انجام دادند و حال مقامات بریتانیایی معتقدند هکرهای روسیه مثل آن سال قصد مختل کردن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را داشته‌اند.

فوریه سال ۲۰۱۸ هکرهای روسی با استفاده از بدافزاری به نام OlympicDestroyer وب سرورهای مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را از کار انداختند. حمله سایبری به این دلیل انجام شد که کمیته بین المللی المپیک به دلیل دوپینگ گسترده و تحت حمایت دولت روسیه، مانع از رقابت ورزشکاران روس در این رویداد ورزشی با پرچم روسیه شد. این ممنوعیت قرار است در المپیک توکیو نیز اجرا شود، بنابراین ورزشکاران روسیه حق رقابت در این رویداد ورزشی با پرچم روسیه را ندارند.

مقامات بریتانیایی می‌گویند روسیه مثل سال ۲۰۱۸ قصد مختل کردن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را داشته است. به گفته مقامات بریتانیایی هکرهایی که قصد حمله به المپیک را داشته‌اند، به گروهی موسوم به Sandworm تعلق دارند. این گروه، همان گروهی است که سال ۲۰۱۸ با استفاده از بدافزار OlympicDestroyer در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ اختلال ایجاد کرد.

دولت بریتانیا می‌گوید گروه Sandworm علاوه بر مختل کردن بازی‌های المپیک، مسئول اقدامات خرابکارانه متعددی نظیر حمله به شبکه برق رسانی اکراین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دخالت در پاورتلات ۲۰۱۷ فرانسه و هک هزاران وب سایت گرجستانی در سال ۲۰۱۹ است.

آنطور که در گزارش نوشته شده اعضای گروه هک Sandworm عضو اداره اصلی اطلاعات روسیه موسوم به GRU هستند که به ارتش این کشور وابسته است.

لازم به ذکر است که المپیک ۲۰۲۰ توکیو به خاطر شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *